› Škoda Auto se již třetím rokem v řadě stala hrdým partnerem festivalu Prague Pride, který se letos zaměřil na téma Rodina
› Festival se konal od 5. do 11. srpna a oslavoval rozmanitost a otevřenost komunity LGBTQ+, akce se aktivně zúčastnili zaměstnanci společnosti Škoda Auto
› Česká automobilka podporuje práva osob LGBTQ+ a diverzitu pevně zakotvila ve své firemní strategii
› Škoda Auto obdržela v červnu od Pride Business Fora cenu Big Step Forward Award 2024, která vyzdvihuje firemní závazek k inkluzivnímu pracovnímu prostředí
Prague Pride
Škoda Auto byla již třetím rokem v řadě oficiálním partnerem festivalu Prague Pride. Touto spoluprací česká automobilka zdůrazňuje svůj závazek k respektu, přijetí, rovnosti, rozmanitosti a vzájemnému porozumění. Stejně jako v předchozích letech se duhového průvodu, který je hlavním bodem festivalu, zúčastnili také zaměstnanci společnosti Škoda, včetně členů zaměstnanecké skupiny (tzv. ERG) Škoda Proud. Letošní rok přinesl i působivou novinku, protože hudební kulisu poprvé vytvářel Podnikový dechový orchestr Škoda Auto. Během festivalového týdne upozorňoval Prague Pride na zásadní problémy a potřeby komunity LGBTQ+ prostřednictvím rozmanitých programů, jejichž cílem bylo zdůrazňovat své argumenty.
S hrdostí na akci Pride – Škoda Auto oficiálním partnerem třetí rok v řadě
Ve dnech 5. až 11. srpna proběhlo více než 200 tematických akcí a kulturních vystoupení, které zdůrazňovaly diverzitu a probíraly potřeby komunity LGBTQ+. Festival se letos zaměřil na téma Rodina a zabýval se otázkou vyvíjející se definice rodiny.
Završením festivalu byl opět průvod s podtitulem Pochod pro každou rodinu: začínalo se v sobotu v poledne na Václavském náměstí a poté se pokračovalo centrem české metropole do Letenských sadů. Mezi 60 000 účastníky byla řada zaměstnanců společnosti Škoda Auto, včetně členů zaměstnanecké skupiny (neboli ERG – Employee Resource Group) nazvané Škoda Proud. Poprvé zde také zazněl Podnikový dechový orchestr Škoda Auto, který vytvářel hudební kulisu. Festival byl zakončen velkým piknikem v Letenských sadech, setkáními na Střeleckém ostrově a různými akcemi pořádanými platformou Pride Business Forum, které atraktivně zakončily tento týden.
Podpora festivalu Prague Pride je klíčovou součástí závazku společnosti Škoda Auto k diverzitě a inkluzi. V květnu se Škoda Auto zúčastnila Evropskou komisí podporované iniciativy Evropský měsíc rozmanitosti. Letošní motto znělo Škoda Auto: místo pro každého a podtrhlo odhodlání automobilky respektovat jedinečnost každého jednotlivce a podporovat otevřenou firemní kulturu. Škoda Auto dále podpořila konferenci platformy Pride Business Forum, uspořádala pro zaměstnance interní akci zaměřenou na témata LGBTQ+ a vyvěsila duhové vlajky na různých místech společnosti, čímž potvrdila svou podporu celé komunitě.
Diverzita je nedílnou součástí firemní strategie společnosti Škoda
Automobilka do své firemní kultury pevně zakotvila diverzitu, inkluzi, spravedlivý přístup a rovnost. Dále aktivně podporuje zaměstnance, aby se zapojovali do skupin, jako je Škoda Proud. Tato zaměstnanecká skupina byla založena před třemi lety právě se zaměřením na podporu inkluzivního pracovního prostředí.
Od roku 2019 je společnost Škoda Auto signatářem evropské Charty diverzity, která se zasazuje o diverzitu a inkluzi na pracovišti. Automobilka se na konci loňského roku stala prémiovým členem platformy Pride Business Forum, největší organizace v České republice sdružující zaměstnavatele ohleduplné vůči komunitě LGBTQ+. Škoda Auto navíc podpořila českou petici Jsme fér, která se zasazuje o rovnost manželství a další související práva, jako jsou sociální příspěvky a péče o děti. Pride Business Forum letos udělilo společnosti Škoda Auto cenu Big Step Forward (Velký krok vpřed) jako uznání automobilce za významný posun v jejím úsilí o vytvoření inkluzivního pracovního prostředí. Podrobnosti o všech iniciativách zaměřených na diverzitu jsou k dispozici v nejnovější Výroční zprávě diverzity.