- ŠKODA AUTO přichází s novými prvky korporátní identity, které spojují její bohatou historii
s budoucností mobility - Nové logo značky pro lepší viditelnost na digitálních komunikačních kanálech, širší využití nových nápisů ŠKODA
- Nová identita značky bude nejprve zavedena v informačních a komunikačních materiálech, později se objeví i na budoucích modelech
Novou identita značky
ŠKODA AUTO posouvá vzhled značky na další úroveň nejradikálnější změnou firemní identity (CI) za posledních 30 let. Pro lepší viditelnost na digitálních komunikačních kanálech bude použito nové firemní logo (obrazová známka). Slovní nápis ŠKODA (logotyp) bude ve srovnání s logem používán mnohem častěji. Nová identita značky ŠKODA bude nejprve představena v informačních a komunikačních materiálech a poté bude součástí i budoucích modelů.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, říká: „S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků. Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální.”
Na vývoji nové firemní identity se pod vedením marketingového oddělení podíleli zaměstnanci napříč celou společností. Kromě toho se 2 200 respondentů ze šesti klíčových trhů – České republiky, Německa, Itálie, Norska, Indie a Izraele – vyjádřilo k vybraným návrhům z celkem
165 verzí loga, aby společně definovali jeho budoucí podobu.
Nový nápis ŠKODA bude ve srovnání s logem používán mnohem častěji
V marketingové komunikaci se bude klást výrazně větší důraz na nápis ŠKODA ve srovnání s firemním logem. Nová stylizace také využívá zcela jinou typografii, která pracuje se symetrií
a kombinací oblých tvarů s hranami. Podle očekávání představovala největší výzvu integrace háčku, který reprezentuje důležitou součást českého historického dědictví značky ŠKODA. Háček nad písmenem S je nyní integrován do prvního písmene. Z průzkumů vyplynulo, že právě typografické logo je vhodnější z pohledu rozpoznatelnosti a identifikace.
Nové logo: Důraz na digitální komunikaci
Změnou, byť ne tak zásadní jako v případě typografického loga, prošel rovněž symbol okřídleného šípu. Na první pohled je patrné jeho zjednodušení. Nově bude logo značky ŠKODA vykresleno bez plastické 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na posun k ještě větší digitalizaci komunikace. Jednodušší dvourozměrné logo je mnohem působivější zejména na mobilních zařízeních a lze jej také flexibilněji integrovat do různých formátů.
Nová korporátní identita: Barvy symbolizující elektromobilitu a udržitelnost
V barevném provedení bude ŠKODA AUTO nově používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou
a elektricky zelenou. V průzkumech si je mnozí respondenti spojovali s ekologií, udržitelností
a elektromobilitou.
Nová firemní identita bude postupně zaváděna na všech platformách – nejprve v informačních
a komunikačních materiálech a od roku 2024 se začne objevovat také na nově uváděných modelech. Nový design se promítne i do infotainmentu a dalších prvků vozů ŠKODA. Součástí modernizace budou také designové úpravy provozoven autorizovaných partnerů.