ŠKODA AUTO pokračuje ve vysokém tempu. V roce 2014 dodala automobilka poprvé ve své 120leté historii svým zákazníkům na celém světě více než 1 milion vozů. Prodeje vzrostly o 12,7 procenta na 1 037 200 vozů (2013: 920 800), podíl značky ŠKODA na světovém

ŠKODA AUTO

V roce 2015 plánuje ŠKODA AUTO dále růst s novými modely. Dosavadním vrcholem modelové ofenzívy je nová ŠKODA Superb, která svým výrazným designem a využitím technologie MQB představuje počátek nové éry značky ŠKODA.

ŠKODA AUTO v roce 2014

„Rok 2014 byl dalším dobrým rokem pro značku ŠKODA,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Překročením hranice 1 milionu prodaných vozů za jeden rok jsme se s naší moderní modelovou paletou na světovém trhu trvale etablovali mezi velkými výrobci automobilů. Na těchto základech bude ŠKODA AUTO stavět a důsledně pokračovat v růstové strategii,“ dodává Vahland. ŠKODA AUTO plánuje v roce 2015 pokračovat v úspěšném kurzu a navzdory náročným tržním podmínkám zvyšovat prodeje.

Nových rekordních hodnot dosáhla ŠKODA AUTO v roce 2014 také v oblasti tržeb a hospodářského výsledku. Tržby vzrostly o 13,9 procenta na 11,8 miliard eur (2013: 10,3 miliard eur). Provozní výsledek vzrostl o 56,5 procenta na 817 milionů eur (2013: 522 milionů eur), což představuje 7,0 procent z tržeb (2013: 5,1 procent). „ŠKODA AUTO roste se ziskem. S ohledem na náročné tržní podmínky a trvale tvrdou konkurenci má i nadále nákladová kázeň nejvyšší prioritu,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO odpovědný za oblast financí Winfried Krause. Čistá likvidita vzrostla v roce 2014 o 40,3 procent na 2,065 miliardy eur, oproti 1,472 miliardám eur v roce 2013. Investice v roce 2014 dosáhly výše 698 milionů eur (2013: 741 milionů eur). Zisk před zdaněním dosáhl hodnoty 775 milionů eur (2013: 536 milionů eur) a výsledek po zdanění činil v roce 2014 665 milionů eur (2013: 455 milionů eur).

V roce 2014 dodala ŠKODA svým zákazníkům na celém světě rekordní počet 1 037 200 vozů. To odpovídá nárůstu o 116 500 vozů a 12,7 procent oproti roku 2013 (920 800 vozů).
Na začátku roku 2015 značka ŠKODA plynule navázala na úspěšný vývoj minulého roku. Do konce února 2015 vzrostly celosvětově dodávky zákazníkům v porovnání s rokem 2014 o 7,9 procent na 163 000 vozů. To představuje novou rekordní hodnotu za první dva měsíce roku.

Rok 2014 byl pro značku ŠKODA opět ve znamení největší modelové ofenzívy všech dob. S uvedením nové generace modelu ŠKODA Fabia značka pokračovala v obnově modelové palety v segmentu malých vozů.

Současným vrcholem modelové ofenzívy ŠKODA je v letošním roce nová generace modelu ŠKODA Superb. Se svými dimenzemi a nabídkou prostoru se nový Superb posunul k horní hranici automobilové střední třídy. Vedle tradičních kvalit vozů značky ŠKODA, mezi něž patří funkčnost, nabídka prostoru a výhodný poměr ceny a užitné hodnoty, nyní ŠKODA Superb vysílá i nové signály v oblasti designu a techniky, čímž zahajuje novou éru značky ŠKODA. Světová premiéra nové vlajkové lodi značky proběhla v únoru v Praze; na trh tento model přijde na počátku léta 2015.

V následujících měsících ŠKODA navíc nabídne i další nové produkty – modely ŠKODA Octavia RS 230, ŠKODA Fabia Monte Carlo a na vybraných trzích také atraktivní akční modely ‚Edition’ k modelovým řadám Fabia, Rapid, Octavia a Yeti.

V následujících letech plánuje ŠKODA AUTO zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. „Po zdolání milionové hranice se meta 1,5 milionu vozů zdá být podstatně blíže,“ říká Prof. Vahland. Pro dosažení stanovených růstových cílů automobilka rozšiřuje své české závody a nadále bude zvyšovat i výrobu v zahraničních závodech.