› Růstový kurz: ŠKODA AUTO v polovině října vyrobila svůj miliontý vůz – dříve než kdykoli předtím v historii automobilky
› Jubilejní vůz: ŠKODA FABIA 1,0 TSI v odstínu bílá Moon
› Úspěšné modely: bestsellery značky jsou ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA FABIA
› Modelové řady SUV ŠKODA KODIAQ a ŠKODA KAROQ znamenají další impuls pro růst
1 000 000
ŠKODA AUTO 17. října 2018 v Mladé Boleslavi vyrobila svůj miliontý vůz roku 2018. ŠKODA tak dosáhla tohoto milníku dříve než v roce 2017 a již pátý rok za sebou vyrobila sedmimístný počet vozů v jednom kalendářním roce. Na tomto úspěchu se výrazně podílely SUV-modely KODIAQ a KAROQ a modelové řady OCTAVIA a FABIA.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, říká: „Aktuální obchodní rok ukazuje, že ŠKODA je se svou moderní modelovou paletou schopna trvale oslovovat nové skupiny zákazníků na mezinárodním trhu. V minulých letech jsme důsledně zvyšovali naší výrobu i odbyt a milionovou hranici jsme prolomili už popáté za sebou. I v roce 2019 budeme v našem růstovém kurzu pokračovat. Důležitou roli přitom bude hrát nový model ŠKODA SCALA, s nímž rozšíříme naši nabídku o vůz v silně obsazeném segmentu A.“
Jako miliontý letošní vůz dnes v mladoboleslavském výrobním závodě z linky sjela ŠKODA FABIA 1,0 TSI v barvě bílá Moon. Nedávno výrazně přepracovaný malý vůz je letos po bestselleru jménem OCTAVIA nejprodávanějším členem rodiny modelů značky ŠKODA.
Neutuchající vysoká poptávka po SUV ŠKODA KODIAQ a ŠKODA KAROQ potvrzuje úspěch SUV-ofenzívy. Ta je důležitou součástí trvale rostoucí výroby vozů české automobilky a výrazně se zasloužila i o to, že milionová hranice byla letos překonána již v polovině října. Portfolio vozů SUV na největším odbytišti značky rozšiřuje ještě model ŠKODA KAMIQ, nabízený exkluzivně na čínském trhu. ŠKODA KODIAQ GT, druhé exkluzivní SUV značky ŠKODA pro čínský trh, je důležitou součástí SUV ofenzívy značky ŠKODA v Číně.
Hlavní zásady pro pokračování a rozšiřování úspěšného kurzu jsou zakotveny ve Strategii 2025. Mezi hlavní témata patři mimo jiné elektromobilita, digitalizace podniku, produktů a výroby, nové služby, související s mobilitou i konektivita. Vedle úspěšné SUV ofenzívy se zaměřuje na tematické okruhy elektromobility, digitalizace a internacionalizace. Cílem je mimo jiné i rozšíření počtu trhů, na kterých je ŠKODA aktivní, ze stávajících 103 na 120 zemí.