› Škoda Auto pokračuje ve strategii internacionalizace a vstupuje na brunejský trh
› První showroom se nachází v hlavním městě, Bandar Seri Begawanu
› Škoda Auto nabídne místním zákazníkům ve spolupráci s lokálním partnerem, společností T.C.Y. Motors, široké portfolio modelů dovážených z Evropy a Indie
› Česká automobilka usiluje o dosažení 4% podílu na trhu během příštích pěti let
Škoda Auto
Škoda Auto pokračuje oficiálním vstupem na brunejský trh ve své internacionalizační strategii. V hlavním městě Bandar Seri Begawanu automobilka slavnostně otevřela svůj první showroom společně se zástupci místního partnera, společnosti T.C.Y. Motors. Škoda Auto nabízí místním zákazníkům od začátku svého působení modely Octavia RS a Kodiaq Sportline dovážené z Evropy a také vozy Slavia a Kushaq vyráběné v Indii. Ještě letos se portfolio rozšíří o Karoq Sportline a novou generaci SUV Kodiaq.
„Vstup na brunejský trh představuje pro společnost Škoda Auto novou příležitost v rámci regionu ASEAN, během níž můžeme skvěle využít synergii s našimi aktivitami v Indii. Očekáváme, že v Indii vyráběné modely Slavia a Kushaq budou zákazníky dobře přijaty, stejně jako Octavia, Karoq a Kodiaq dovážené z České republiky. S tímto atraktivním a vyváženým portfoliem chceme v příštích pěti letech dosáhnout tržního podílu 4 %.“
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing
Škoda dále rozšiřuje své působení v regionu ASEAN
Stát Brunej má jeden z nejvyšších poměrů vlastnictví automobilů na počet obyvatel: 1 soukromé vozidlo zde připadá na každé 2,6 obyvatele. Škoda Auto cílí na roční prodej až 600 vozů (do pěti let 4% podíl na trhu). Pro působení na místním trhu si česká automobilka vybrala silného lokálního partnera, společnost T.C.Y. Motors. Firma byla založena v roce 1958 a má bohaté zkušenosti v automobilovém odvětví. Česká automobilka vstupem do Bruneje dále rozšiřuje svou pozici v oblasti Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN), kde již od září 2023 působí ve Vietnamu.