› Navzdory celosvětově složité situaci dokázala společnost Škoda Auto vloni vyrobit téměř 780 000 vozů
› V květnu 2022 zahájila česká automobilka v Mladé Boleslavi produkci bateriových systémů pro plně elektrická vozidla na platformě MEB
› Společnost se chystá vstoupit na vietnamský trh, kde v roce 2024 zahájí montáž modelů Škoda Kushaq a Slavia z plně rozložených sad (CKD)
Škoda Auto
Na pozadí četných krizí po celém světě se společnosti Škoda Auto podařilo v roce 2022 vyrobit ve svých závodech doma i v zahraničí téměř 780 000 vozů, včetně přibližně 56 000 vozů v indických výrobních lokalitách. Kromě toho automobilka vyráběla i karoserie a komponenty – například bateriové systémy pro platformu MEB určenou pro elektrická vozidla, dále motory, nápravy, převodovky nebo vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní vozy, a to i pro ostatní koncernové modely.
„Díky mimořádnému úsilí našich zaměstnanců se nám podařilo ve výrobních závodech po celém světě vyrobit téměř 780 000 vozů Škoda, a to i za současných neobvykle náročných podmínek. Tento úspěch dokazuje vysoké nasazení a flexibilitu našich zaměstnanců, kteří si za to právem zaslouží velké uznání. V roce 2023 budeme pokračovat v elektrifikaci a s jasně definovanými cíli: Do roku 2030 budou všechny tři české závody vyrábět elektrické komponenty nebo elektromobily.“
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky
V Mladé Boleslavi sjelo v roce 2022 z výrobních linek přibližně 415 000 vozidel
V roce 2022 vyrobila společnost Škoda Auto ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi přibližně 415 000 vozů modelových řad Škoda Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq iV a Enyaq Coupé iV. Modely úspěšné plně elektrické řady Enyaq iV vycházejí z modulární platformy pro vozidla s elektrickým pohonem MEB koncernu Volkswagen.
Od května 2022 se v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy pro vozy na platformě MEB. Investice do nově vybudované výrobní linky činí přibližně 130 milionů eur. Bateriové systémy se používají v modelech značek Škoda, Volkswagen, Audi a SEAT. Další montážní linku plánuje společnost Škoda Auto spustit již letos. Tímto krokem se celková kapacita zvýší o více než 340 procent na 1 500 jednotek denně.
Kromě toho společnost ve svém hlavním závodě vyrobila 366 000 motorů, 1 390 000 náprav a 356 000 převodovek typů MQ100 a MQ200. Škoda Auto dosáhla milníku 4 milionů motorů EA211 a dodala 15miliontou převodovku současné generace napříč všemi typy.
V závodě v Kvasinách vyrobila Škoda Auto celkem 221 000 vozů modelových řad Škoda Superb, Superb Combi, Superb iV, Karoq a Kodiaq.
V závodě ve Vrchlabí vzniklo 538 000 kusů automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek. V polovině února 2022 linku opustila již čtyřmiliontá převodovka. Tento moderní výrobní závod je od konce roku 2020 prvním uhlíkově neutrálním provozem společnosti Škoda Auto na světě. Funguje na principu Průmyslu 4.0 a využívá průlomové technologie v automobilovém průmyslu.
Další výrobní závody v Evropě
V závodě ve slovenském hlavním městě Bratislavě vyrobila Škoda Auto vloni 16 000 vozů Škoda Karoq.
Využití potenciálu v Asii
V roce 2022 vyrobila společnost Škoda Auto v čínských závodech ve městech Čchang-ša (Kodiaq a Kodiaq GT), Nan-ťing (Kamiq, Kamiq GT a Superb), Ning-po (Octavia, Octavia Pro a Karoq) a I-čeng (Rapid) přibližně 42 000 vozů.
V uplynulém roce vyrobila automobilka ve svých indických závodech v Púně (Kushaq a Slavia) a Aurangábádu(Škoda Octavia, Kodiaq a Superb) téměř 56 000 vozů. Závod v Aurangábádu využívá 100 % ekologické energie a je na cestě k tomu, aby byl do roku 2025 neutrální z hlediska produkce emisí CO2.
Model Škoda Slavia byl stejně jako SUV Kushaq vyvinut speciálně pro potřeby místních zákazníků v rámci projektu INDIA 2.0, a je tedy druhým lokálním automobilem, který zde značka Škoda v nedávné době úspěšně uvedla na trh. Modely Slavia a Kushaq jsou založeny na platformě MQB-A0-IN speciálně vyvinuté pro indický trh. Od roku 2024 bude Škoda Auto vyvážet obě modelové řady v podobě plně rozložených sad (CKD) do Vietnamu, kde budou dokončovány v nově postaveném montážním závodě partnerské společnosti Thanh Cong Motor Vietnam. Automobilka tak zdůrazňuje značný význam Indie pro svůj další rozvoj v regionu a podporu strategie zaměřené na nové zahraniční trhy.
V únoru 2022 rozhodlo představenstvo koncernu o zastavení výroby v Rusku i vývozu do Ruska na dobu neurčitou z důvodu ruského útoku na Ukrajinu. Toto rozhodnutí se týká obou ruských závodů v Nižním Novgorodu a Kaluze.
Výroba společnosti Škoda Auto v roce 2022
Vozidla | 780 000 ks |
Motory | 366 000 ks |
Nápravy | 1 390 000 ks |
Vysokonapěťové bateriové systémy | 206 000 ks |
Převodovky | 894 000 ks |
z toho DQ200 | 538 000 ks |
z toho MQ100 a MQ200 | 356 000 ks |