Automobilka Škoda má na příští rok naplánované investice, které nebudou malé. Jen v Číně plánuje investovat 54 miliard korun společně s partnerskou společností SAIC.
Největší investice automobilky budou směřovat do rozšiřování modelových řad a to především těch aktuálních. Ty se tak dočkají vozů s alternativními pohony a dalšími SUV. Automobilka to oznámila na autosalonu v Šanghaji.
Loni v Číně prodala automobilka rekordních 317 tisíc automobilů, což představuje nárůst o 12,6 procenta ročně. Do konce roku by měl roční prodej přesáhnout 600 tisíc prodaných vozů. Automobilka od vstupu na trh tak oslavuje již dva miliony prodaných vozů.
Do Číny momentálně putuje více než čtvrtinak roční produkce Škody a automobilka by ráda vše ještě více zrychlila. “Tento růstový kurz v příštích letech ještě více urychlíme dalším budováním naší modelové palety. V popředí naší modelové ofenzivy na čínském trhu bude zejména rozšiřování nabídky vozů kategorie SUV. S modelem Kodiaq na trh přichází naše první velké SUV, další atraktivní modely budou následovat v rychlém sledu. Naším cílem je zdvojnásobit dodávky čínským zákazníkům na více než 600.000 vozů do roku 2020,” uvedl předseda představenstva společnosti Bernhard Maier.
V Šanghaji se představil jak moderní koncept Vision E, tak také kupé verze modelu Kodiaq, která je prozatím určena čistě pro Čínský trh. Tím vůbec nejprodávanějším modelem v Číně, je stejně jako v Evropě model Octavia, které bylo prodáno přes 1,1 milion kusů. Za ní stojí Rapid s více jak 305 tisíci kusy a poté Superb s 252 tisíci kusy.