› Vítězové získají exkluzivní křišťálové trofeje ,designed by ŠKODA Design‘
› Inspirací byla studie elektromobilu ŠKODA VISION E
› Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier předá trofej nejlepšímu sprinterovi
› Značka ŠKODA je oficiálním partnerem a dodavatelem oficiálního vozu cyklistického závodu okolo Francie od roku 2004
ŠKODA Design
Trofeje pro vítěze letošní Tour de France vytvořil ŠKODA Design. Stejně jako v minulých letech, i letos navrhli odborníci z české automobilky křišťálové poháry, které 23. července pozdvihnou k nebi vítězové slavného cyklistického závodu. Tyto čtyři trofeje reprezentují to nejlepší z umění českých sklářů. Při jejich tvorbě byla designérům zdrojem inspirace studie ŠKODA VISION E. ŠKODA je také již počtrnácté oficiálním partnerem Tour de France a sponzorem Zeleného trikotu pro nejlepšího sprintera.
Letošní Tour de France opět potvrdí svou pověst nejnáročnějšího cyklistického závodu světa: 3 540 kilometrů, 21 etap, tři náročné horské výjezdy. Vítězi budou de facto všichni profesionálové, kteří po třítýdenním závodě přejedou 23. července přes cílovou čáru na Champs-Élysées v Paříži. Na závěr slavného závodu bude následovat tradiční vyvrcholení: v rámci oficiálního vyhlášení získají vítězové čtyř kategorií ceněné křišťálové trofeje. Vedle celkového vítěze ve Žlutém trikotu se pocty dočkají také vítězové bodového hodnocení v jednotlivých kategoriích: Zelený trikot za nejúspěšnějšího sprintera, Bílý trikot za nejúspěšnějšího mladého profesionála a Puntíkovaný trikot za nejlepšího vrchaře. Po průjezdu cílem, předá předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier nejlepšímu sprintérovi trofej, která byla vyrobena ze zeleného skla, aby ladila se Zeleným trikotem vítěze.
Všechny trofeje pro vítěze byly navrženy designéry značky ŠKODA a vyrobila je renomovaná česká sklářská firma Lasvit. Odborníci z této sklářské a designérské společnosti vyrobili tyto mistrovské kusy letos již poněkolikáté. Zatímco rozměry těchto 60 centimetrů vysokých a čtyři kilogramy vážících uměleckých děl zůstávají nezměněny, každý rok překvapí designéři značky ŠKODA při tvorbě pohárů novými kreativními nápady dekoru. Pro letošní Tour de France se nechali inspirovat designem studie ŠKODA VISION E. Jedná se o první studii elektromobilu české automobilky, která poskytuje konkrétní a specifický výhled na individuální mobilitu budoucnosti a poprvé byla představena veřejnosti v polovině dubna tohoto roku na autosalonu Auto Šanghaj. Pětidveřové SUV-kupé ujede s čistě elektrickým pohonem až 500 kilometrů, dosahuje stupně 3 autonomního řízení a nadchne svým emocionálním designem, vyznačujícím se jasnými hranami a dynamickými liniemi. Tato emocionalita se odráží také v pohárech pro letošní Tour de France, které ztělesňují moderní interpretaci klasického dekorování českého křišťálového skla. Také ŠKODA VISION E si z tohoto tradičního uměleckého řemesla „vypůjčila“ některé designové prvky, například při utváření světlometů.
ŠKODA je již počtrnácté oficiálním partnerem Tour de France
Sto čtvrtý ročník Tour de France začal 1. července při Grand Départ v Düsseldorfu. Vedle Německa, Belgie a Lucemburska projede peloton na své více než 3 500 kilometrů dlouhé trati do Paříže přes 34 francouzských departmentů. ŠKODA tento nejvýznamnější cyklistický závod podporuje od roku 2004, letos je tedy oficiálním partnerem a oficiálním vozem již počtrnácté. Značka ŠKODA poskytne celkem 250 pořadatelských a doprovodných vozů.
Součástí flotily je mimo jiné i nové SUV ŠKODA KODIAQ nebo výrazně modernizované vozy ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB. Vlajková loď české značky bude také letošním ředitelským vozem a povede celý peloton. Limuzína SUPERB, lakovaná v nápadném červeném odstínu Corrida, má panoramatickou prosklenou střechu, kterou lze otevírat i stiskem tlačítka ze zadního sedadla. Ředitel Tour Christian Prudhomme tak může při otevřené střeše ve voze stát a mít dobrý výhled na peloton při udílení pokynů. Díky řadě dalších technických prvků je SUPERB ideálním mobilním dispečinkem celé Tour. Limuzína je například schopna příjmu několika radiových kanálů, po nichž Prudhomme soustřeďuje informace a vydává organizační a bezpečnostní pokyny.
Mimořádně nasadila značka ŠKODA v rámci premiérové etapy v Düsseldorfu tři nové vozy ŠKODA KAROQ, které doprovodily tři týmy jako servisní vozidla. Během svého třítýdenního nasazení ujede flotila vozů ŠKODA celkem zhruba 2,8 milionu kilometrů. Od roku 2004 již počet kilometrů, ujetých v rámci Tour de France, představuje více než 30 milionů kilometrů. Značkový servis ŠKODA zajistí každý den kompletní přípravu všech 250 vozů na následující etapu. Vedle pozice oficiálního vozu, ŠKODA již potřetí podporuje Tour de France také jako sponzor Zeleného trikotu pro nejlepšího sprintéra.