› Na nové soutěži zařazené do FIA Mistrovství světa v rallye bude švédská posádka Pontus Tidemand/Patrik Barth (ŠKODA FABIA Rally2 evo) bojovat o titul v kategorii WRC2
› Jan Kopecký a Jan Hloušek (CZ/CZ) se vracejí do FIA Mistrovství světa, pojedou s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo týmu Toksport WRT jako týmoví kolegové švédské posádky
› Za volantem vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo se bude o zisk titulu v kategorii WRC3 snažit posádka Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (PL/PL)
› Nový mistr ERC1 Junior Oliver Solberg (S) se spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL), jedoucí za podpory ŠKODA Motorsport, pojedou stejně jako Andreas Mikkelsen/Andreas Jæger (N/N) s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo v kategorii WRC3

ŠKODA FABIA Rally2 evo

Za volantem vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo týmu Toksport WRT vstupuje Pontus Tidemand se spolujezdcem Patrikem Barthem (S/S) do ACI Rally Monza (03. 12.–06. 12. 2020), posledního kola letošního FIA Mistrovství světa v rallye, s jednoznačným cílem vybojovat titul kategorie WRC2. Tidemand již v roce 2017 v barvách ŠKODA Motorsport získal mistrovský titul v kategorii WRC2. Jeho nástupcem byl v roce 2018 další tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký (CZ). Právě rekordman v počtu titulů mistra České republiky v rallye pojede spolu s Janem Hlouškem (CZ) na ACI Rally Monza jako Tidemandův kolega v týmu Toksport WRT za volantem vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo. V kategorii WRC3 bude pozornost směřována na dvojici Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (PL/PL), která bude bojovat o zisk mistrovského titulu. Ve stejné kategorii je s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo doplní nový juniorský mistr Evropy v rally (ERC1) Oliver Solberg (S) se spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL) a současně také posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N).

Do posledního kola letošního FIA Mistrovství světa v rallye je přihlášeno rekordních 51 vozů třídy RC2. S počtem 31 přihlášených vozů bude s náskokem nejhojněji zastoupenou značkou ŠKODA s rallyovými speciály FABIA. Velmi motivovaný je při svém návratu do FIA Mistrovství světa v rallye Jan Kopecký, který v Mistrovství České republiky vybojoval dosud nejvíce titulů: „Dostal jsem od týmu Toksport WRT nabídku zúčastnit se ACI Rally Monza, která se pojede převážně na asfaltu, což je jeden z mých nejoblíbenějších povrchů. Těším se na to, že budu opět v týmu s Pontusem Tidemandem, který by chtěl letos navázat na svůj mistrovský titul v kategorii WRC2 z roku 2017. V roce 2018 jsem jej naopak vybojoval já a nyní pojedeme společně v týmu Toksport za technické podpory ze strany ŠKODA Motorsport.“ Zásluhou strategicky výborně zvládnutých předchozích jízd v letošní sezóně již Tidemand vybojoval v kategorii WRC2 tři vítězství a do Monzy jede jako vedoucí muž své kategorie.

Andreas Mikkelsen zaznamenal mimořádně úspěšný návrat za volant vozu ŠKODA v rámci FIA Mistrovství Evropy, když vyhrál jeho předposlední kolo v Maďarsku. Na ACI Rally Monza mu bude ve voze ŠKODA FABIA Rally2 evo maďarského týmu Eurosol Racing Team Hungary dělat spolujezdce Anders Jæger. Dvojici Norů doplní jejich týmoví kolegové Emil Lindholm/Mikael Korhonen z Finska. Aktuálně je na třetím místě celkového pořadí kategorie WRC3 posádka Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (PL/PL), která bude v Itálii chtít získat mistrovský titul. Ve stejné kategorii ale bude o dobrý výsledek usilovat také juniorský mistr Evropy (ERC1) Oliver Solberg (S), jedoucí spolu se spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL) za podpory ŠKODA Motorsport. „Účastí ve FIA Mistrovství Evropy jsem se zlepšil na asfaltovém povrchu. Nyní se již těším na poslední letošní soutěž v Itálii,“ řekl Oliver Solberg, který týden před ACI Rally Monza získal titul juniorského mistra Evropy (ERC1).

Hvězda Rallycrossu Niclas Grönholm, syn dvojnásobného mistra světa Marcuse Grönholma (FIN), pojede se spolujezdcem Antii Lannaketem (FIN) s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo. Stejný vůz, ovšem nasazený jako třetí FABIA týmu Toksport WRT, bude řídit německý nováček FIA Mistrovství světa, jezdec DTM a GT závodů Maro Engel, jedoucí se spolujezdkyní Ilkou Minor z Rakouska.

ACI Rally Monza bude tvořit 16 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 241,14 km. Soutěž startuje ve čtvrtek (3. listopadu) krátkým měřeným úsekem na závodním okruhu Autodromo Nazionale di Monza. V pátek (4. prosince) se v areálu okruhu pojede dalších pět rychlostních zkoušek. V sobotu se posádky vydají na sever, kde se na silnicích uskuteční dalších sedm rychlostních zkoušek. V neděli se na zbývajících třech rychlostních zkouškách rozhodne opět v areálu závodního okruhu v Monze. Z důvodu opatření zavedených proti šíření koronaviru se ACI Rally Monza pojede za zavřenými dveřmi bez přítomnosti diváků.

Věděli jste, že…

…Rally Monza se poprvé jelo v roce 1978 a do roku 1984 se konalo na rychlostních zkouškách uvnitř známého závodního okruhu s kombinovaným povrchem tvořeným asfaltem a šotolinou?

…se jméno této rallye v roce 2003 změnilo na „Monza Rally Show“?

…ACI Rally Monza je nyní vůbec poprvé zařazeno do FIA Mistrovství světa v rallye?

…společně s Italskou rallye na Sardinii se v Itálii vůbec poprvé konají dvě kola FIA Mistrovství světa v rallye?

Kalendář FIA Mistrovství světa v rallye pro rok 2020:
Soutěž/Datum
Monte-Carlo 23. 01.–26. 01. 2020
Švédsko 13. 02.–16. 02. 2020
Mexiko 12. 03.–15. 03. 2020
Estonsko 04. 09.–06. 09. 2020
Turecko 18. 09.–20. 09. 2020
Itálie 09. 10.–11. 10. 2020
Belgie 19. 11.–22. 11. 2020
Monza/Itálie 04. 12.–06. 12. 2020