Již v loni jsme Vám začali představovat modely škodovek od tradičního výrobce modelů firmy ABREX. Prvním modelem který jsme podrobněji popsali, byla Škoda Favorit, poslední totalitní auto vyráběné v Mladé Boleslavi. Dnes Vám naopak představíme model vozu Škoda Felicia byla prvně představena na podzim roku 1994 a stala se první škodovkou vyvinutou po vstupu značky koncernem Volkswagen. Jako základ sice zdědila po svém předchůdci vozu Škoda Favorit, přinesla však modernější zaoblený design karoserie i interiéru. Další podstatnou změnou byla řada technických novinek, jenž v našem automobilovém průmyslu do té doby chyběly. Byly to například airbagy, protiblokovací systém brzd ABS, nebo později i posilovač řízení a klimatizace. Poprvé se také začaly montovat i koncernové motory 1,6 a 1,9 D.
Tím jsme Vám představili stručnou historii vozu Škoda Felicia, která se stala předlohou pro další model firmy ABREX v nejrozšířenějším měřítku 1:43. Jako vzor posloužilo původní provedení, které někteří označují za zdařilejší, než později faceliftované s přídí ve stylu Octavie. K naší radosti jsme mohli model porovnat dokonce se stejně barevným originálním vozem a jak to dopadlo? Na první pohled působí karoserie opravdu věrným dojmem, čemuž nahrává i barevná shoda. Ve spojení s věrnou přední a zadní částí se modelu povedl i boční pohled, kde se výrobci povedly i takové detaily, jako jsou ochranné lišty dveří a gumy kolem oken. Velkou roli u modelu hrají i drobné díly jako jsou zpětná zrcátka, kliky dveří nebo boční směrové ukazatele. Rytí karoserie a obtisky jsou již tradičně silnou stránkou firmy ABREX. Ani interiér nezaostává za skutečností, jen je snad o něco světlejší a u modelu více vynikne. Ale abychom jen nechválili, máme k modelu i několik výtek. Jsou jimi přední mlhovky, které mohly být vyrobeny čiré umělé hmoty a působily by věrnějším dojmem. Dále se nám nelíbí přechod mezi dveřmi a blatníkem, který nám dosti připomíná Favorit. Možná i u prahů by slušelo mírné prohnutí jako se nachází na originálu. I přes tyto nepřesnosti hodnotíme model velmi zdařilý a tomu určitě nahrávají i litá kola. Model opět oznámkujeme jako ve škole a dáváme mu pěknou dvojku. V potaz musíme brát i velmi příznivou cenu těsně nad hranicí tříset korun.
Závěrem si prohlédněte naši minigalerii, kde máte možnost model porovnat se skutečným a sami si udělat názor. My ale všem doporučujeme tento model zakoupit a určitě se stane ozdobou každé škodovácké sbírky modelů. Kompletní barevnou nabídku modelů, včetně možnosti si je objednat naleznete u našeho partnera OBautodíly – ZDE.