› ŠKODA AUTO a A.S.O., pořadatel Tour de France, prodlužují partnerství do roku 2023
› Česká automobilka podporuje Tour de France již 15 let
› Rozsáhlá spolupráce s A.S.O. se rozšíří o další atraktivní cyklistické závody
Tour de France
ŠKODA AUTO prodlužuje své partnerství s Tour de France. Až do roku 2023 bude oficiálním hlavním partnerem Tour a dodavatelem oficiálních vozů Tour de France. Automobilka a organizátor závodu tak po 15 letech úspěšného partnerství položili základy pro další společné úspěchy. Za českou automobilku dnes v Ženevě smlouvu podepsali předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier a Alain Favey, člen představenstva za oblast prodeje a marketingu. Za pořadatele Tour de France, společnost A.S.O. (Amaury Sport Organisation) smlouvu podepsal její prezident Jean Étienne Amaury, Tour de France zastupoval ředitel Christian Prudhomme. Rozsáhlá spolupráce bude kromě Tour de France zahrnovat také další cyklistické závody.
Alain Favey, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, říká: „ŠKODA a cyklistika – to k sobě patří. Prodloužení našeho dlouholetého partnerství s pořadatelem Tour de France, společností A.S.O., zvýrazňuje úzké spojení značky ŠKODA s cyklistikou. Podpora Tour de France a dalších renomovaných cyklistických závodů je důležitým aspektem 124leté tradice naší společnosti. Úspěšná historie naší značky konec konců začala v prosinci 1895 výrobou jízdních kol.“
Spolupráce s A.S.O. kromě Tour de France zahrnuje také cyklistické závody La Vuelta, Paris-Nice, Critérium du Dauphiné, Paris-Roubaix, La Flèche Wallonne, Liège-Bastogne-Liège a L’Etape du Tour. ŠKODA své aktivity navíc rozšiřuje a bude podporovat i další závody – Paris-Tours a Volta Catalunya. Při závodech Tour de France, La Vuelta, Paris-Nice a Critérium du Dauphiné bude ŠKODA sponzorovat také Zelený trikot pro nejlepšího jezdce bodové klasifikace.
V roce 2018 sledovalo Tour de France podél trati přibližně 12 milionů fanoušků, k nim je třeba připočíst také zhruba 1,4 miliardy televizních diváků z více než 190 zemí světa. Tradiční závod kolem Francie je tak třetí největší sportovní událostí na světě. Mobilní aplikace, kterou ŠKODA AUTO u příležitosti závodu připravila, zaznamenala v roce 2018 zhruba 1,5 milionu stažení.
Důležitou součástí podpory Tour de France je pro ŠKODA AUTO i role dodavatele oficiálních vozů. Flotila vozů značky ŠKODA se přitom od samého začátku vyznačuje maximální spolehlivostí. Tradiční česká automobilka dodává vozy také jednotlivým týmům i funkcionářům a organizátorům závodu. Například ŠKODA SUPERB slouží řediteli Tour Christianu Prudhommeovi jako Red Car, tedy mobilní dispečinkové stanoviště, ve kterém může využít posuvné skleněné střechy a ze zadního sedadla vstát, aby měl před startem každé etapy optimální výhled na peloton.
ŠKODA je mimo jiné na Tour de France zastoupena také velkoformátovými reklamními nápisy a celou akci komunikuje prostřednictvím různých kanálů. Pro Tour de France 2019 představí společnost ŠKODA AUTO novou marketingovou kampaň, kterou budou diváci moci sledovat v televizi, online a na sociálních sítích.Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi založili továrnu na výrobu jízdních kol už v roce 1895 a položili tak základní kámen dnešní společnosti ŠKODA AUTO. Aktivity české automobilky v oblasti cyklistiky jsou proto vedle ledního hokeje jedním z pilířů strategie sponzoringu značky ŠKODA.
Úzké spojení značky ŠKODA s cyklistikou přitom překračuje rámec běžného sponzoringu. ŠKODA provozuje vlastní internetové stránky WeLoveCycling.com, které obsahují nejrůznější informace spojené s cyklistikou. Kromě toho jsou jízdní kola a cyklistické doplňky již řadu let součástí rozšířené nabídky produktů značky ŠKODA.