Automobilka ŠKODA byla oceněna na mezinárodní designové soutěži automobilových značek ‚Automotive Brand Contest 2012‘. Česká automobilka získala první cenu v kategorii ‚Architektura‘ za svou výstavní prezentaci na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Touto c
Automotive Brand Contest 2012
ŠKODA byla odbornou porotou zvolena vítězem kategorie ‚Architektura‘ v renomované designové soutěži automobilových značek, pořádané německou Radou pro Design. Při své ostře sledované prezentaci na frankfurtském autosalonu IAA v roce 2011 bylo ústředním tématem zejména vlastní stanovení pozice globálního hráče ve spojení s mezinárodní modelovou ofenzívou a novým firemním designem.
Vůz pro mezinárodní trhy
Novou orientaci značky tehdy mimořádným způsobem podtrhl i mimořádný produkt – designová studie ‚MissionL‘. MissionL, jako studie blízká sériovému modelu s novým designem značky, tak byl předzvěstí letošní novinky, vozu ŠKODA Rapid.
Nový model značky, vyráběný v hlavním českém výrobním závodě v Mladé Boleslavi, nedávno na autosalonu v Paříži zažil svou světovou premiéru a od října 2012 bude uváděn na evropské trhy. V roce 2013 bude v Číně zahájena výroba tohoto vozu ve specifické verzi pro čínský trh, od jara 2014 pak také v Rusku.
Veletržní stánek, který znamená svět
Klíčovým prvkem veletržního stánku značky ŠKODA na IAA byl obrovský 3D-globus, jehož motiv se opakoval na celém stánku. Jednotlivé světadíly na globu tvořily kódy, s jejichž pomocí si návštěvníci stánku mohli na své chytré telefony stahovat filmy o značce a jejích jednotlivých modelech.
Jako dodatečné zdůraznění internacionalizace podniku byl personál na stánku oblečen do oděvů, typických pro země, v nichž je ŠKODA v současné době přítomna.
Z pohledu soutěžní poroty se značce ŠKODA ve Frankfurtu podařilo výstižně a kreativně komunikovat poselství značky a toto zakotvit v povědomí návštěvníků. Prezentace značky ŠKODA na IAA byla realizována ve spolupráci s mnichovskou kreativní agenturou becc agency.
Soutěž ‚Automotive Brand Contest‘ je neutrální mezinárodní designová soutěž automobilových značek. Rada pro Design v ní od roku 2011 oceňuje mimořádný design produktů a komunikace v automobilovém průmyslu. Hodnotí se počiny v celkem jedenácti kategoriích: středem pozornosti přitom není pouze design vozů, soutěž hodnotí také zdařilé a pro značku typické provedení všech médií. V každé kategorii je vyhlášen vítěz – „Winner“, následně je vyhlášen absolutní vítěz „Best of Best“. Odborná porota se skládá z nezávislých zástupců médií, designu, komunikace značek a vysokých škol. Letošní udílení cen proběhlo na autosalonu v Paříži 2012.
Německá Rada pro design je nezávislá a na mezinárodním poli činná instituce, která podporuje podniky v efektivní komunikaci kompetence v oblasti designu a současně se zaměřuje na posílení povědomí o designu v řadách široké veřejnosti. Rada pro Design byla založena v roce 1953 na základě rozhodnutí německé Spolkové rady a zasazuje se o dobrý design formou soutěží, výstav, konferencí, seminářů a publikací.