Škoda se připravuje na dobytí indického trhu, na kterém má velký obchodní potenciál. Jako první by jí v tom mělo pomoci nové SUV.
Specifický trh
Indický trh je jedním z největších na světě. V prvním pololetí roku 2018 byl dokonce čtvrtým největším po Číně, Spojených státech a Japonsku. Pro automobilové výrobce je tak velkým lákadlem, už jen proto, protože se do budoucna počítá s ještě větším prodejním růstem. Velká část země totiž není vůbec motorizována.
Škoda zde působí od roku 2001, ale zatím se jí nepodařil žádný velký úspěch. Proto dostala od Volkswagenu úkol vyvinout novou platformu, která by měla zajít ofenzivu nových modelů na tomto trhu a tento úkol nyní začíná dostávat jasnější obrysy.
Automobilka otevřela nové technologické centrum, které bude vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavků indických zákazníků v rámci projektu India 2.0. Indický trh je natolik specifický, že se na něm koncernu zatím nedaří naplno prosadit. Zákazníci jsou zde velice chudí a tak na automobil podstavený v evropských měřítkách nedosáhnou. Škodovce tak nestačilo zjednodušit současné vozy a tak musí vyvinout zcela nové.
První SUV
Pro škodu bude nyní pracovat asi 250 specialistů, kteří dostali za úkol, jako první vyvinout SUV středí velikosti. Škoda má na starostí kompletně celý koncernový vývoj pro indický trh a tak není jisté, zda dané SUV ponese znaky samotné Škodovky, nebo Volkswagenu. Představeno by však mělo být v roce 2020 a následovat by měly další vozy na stejné platfromě.
Původně měla Škoda spolupracovat s místní Tatou, ovšem dohoda nakonec padla. Firma to v oficiálním prohlášení vysvětlila tím, že se společnostem nedaří technicky ani ekonomicky synergovat v požadovaném rozsahu a tak spolupráce nedává smysl.