› ŠKODA prodala prostřednictvím portálu www.SKODA-online.cz již 100. vůz v České republice
› Elektronická platforma pro prodej byla spuštěna před půl rokem a setkala se s velkým zájmem zákazníků, vrcholem je návštěvnost 7800 uživatelů za den
› První zákazníci využili i unikátní služby doručení vozu domů
› Digitalizace je jedním z milníků Strategie 2025 společnosti ŠKODA AUTO
Strategie 2025
ŠKODA AUTO oslavuje významný úspěch v oblasti digitalizace prodeje osobních automobilů. Na českém trhu prodala již 100. automobil přes elektronickou platformu, kterou na adrese www.SKODA-online.cz spustila po pilotním projektu na sklonku prvního čtvrtletí roku 2018. Do projektu je zapojeno 174 autorizovaných prodejců v České republice, mezi hlavní přednosti patří rychlý výběr nového vozu, dodání již za 14 dní od objednávky a také unikátní služba doručení vozu na adresu zákazníka.
„Není pochyb o tom, že digitalizace hraje v automobilovém průmyslu stále větší význam,“ říká Luboš Vlček, šéf ŠKODA AUTO Česká republika. „Jsme rádi, že jsme dokázali její přínos i v obchodní praxi. On-line prodej automobilů je zajímavou příležitostí pro posílení naší obchodní sítě a jedinečným způsobem, jak oslovit nové skupiny zákazníků. Také tím získáváme velkou konkurenční výhodu před dalšími výrobci.“
Hlavní předností on-line prodeje je možnost vybrat si nové auto rychle a z pohodlí domova, zákazník nemusí navštívit prodejní místo ani kvůli podpisu smlouvy, a pokud si to přeje, dokonce ani kvůli převzetí vozu. Kromě zjednodušení administrativních úkonů je významným přínosem krátká čekací lhůta.
Zájemci mohou na internetu vybírat ze stovky různých variant modelů a výbav, u všech nabízených specifikací vidí také aktuální termín dodání. Nejkratší dodací lhůta u oblíbených verzí dosahuje pouhých 14 dnů. I náročnější provedení však jsou k dostání zpravidla do devadesáti dnů od uskutečnění objednávky.
K dispozici jsou objednávky automobilů formou operativního leasingu ŠKODA Bez starostí. Různé možnosti financování nabízejí 48 kombinací, aby se vyhovělo odlišným požadavkům soukromých zájemců nebo podnikatelů. Zákazník může zaplatit nejen přímým bankovním převodem, ale dokonce i platební kartou.
Celkový proces nákupu je mimořádně snadný. Prostřednictvím QR kódu nebo přímo na webových stránkách si lze spustit krátké instruktážní video, které kupujícího během jedné minuty provede hlavními kroky. Zájemcům o nový vůz přináší digitalizace prodeje celkové zjednodušení objednávky i časovou úsporu, prodejní partneři získají novou klientelu a moderní způsob uskutečnění prodeje.
První klienti již také využili unikátní službu doručení vozu domů, která dále umocňuje rychlé a bezstarostné pořízení nového automobilu. Pro zájemce o tradiční převzetí objednaného vozidla zůstává možnost navštívit jednoho ze 174 participujících prodejních partnerů společnosti ŠKODA AUTO v České republice.
Průměrný věk zákazníků, kteří využili digitální formy prodeje, činí 38 let, což odpovídá i skladbě návštěvníků prodejního portálu. Zde na prvním místě dominuje skupina uživatelů ve věku 25–34 let, na druhém místě jsou zájemci ze skupiny 35–44 let. Téměř 11 % návštěvníků portálu tvoří mladí uživatelé ve věku 18 až 24 let.
Od spuštění portálu v prosinci roku 2017 proběhly dvě marketingové kampaně, které měly významný vliv na prodej. Rekordní návštěvnost dosáhla 7800 uživatelů za den. Mezi uživateli převažují muži nad ženami v poměru 77:23.
ŠKODA AUTO ve Strategii 2025 definovala digitalizaci jako jednu z hlavních oblastí svého rozvoje. Elektromobilita, autonomní řízení a digitalizace, včetně digitalizované formy prodeje nových vozů, představují́ nejdůležitější milníky budoucnosti společnosti.