Design značky ŠKODA se na 14. pražském Designbloku prezentuje třemi atraktivními instalacemi nového modelu Rapid v centru hlavního města. Společným jmenovatelem výstavního projektu nazvaného SIMPLY DESIGN, připraveného ve spolupráci s nábytkářskou firmou

ŠKODA Rapid

Návštěvníci přehlídky se mohou těšit na trojici instalací se značkou ŠKODA – společným jmenovatelem přitom bude nový model ŠKODA Rapid. Rapid, který absolvoval světovou výstavní premiéru na konci září na autosalonu v Paříži, ukazuje jako první sériový model značky nový designový jazyk automobilky ŠKODA. Ještě v říjnu se tento model dostane k prvním zákazníkům v České republice a také na další trhy v Evropě. Designblok je vůbec první příležitostí pro českou veřejnost k seznámení se s novým modelem.

Designblok 2012

Vedle nového vozu se mohou návštěvníci festivalu v centru Prahy seznámit také s novým designovým jazykem značky ŠKODA. Instalace navíc umožní nahlédnout do zákulisí tvorby automobilového designu. „Naše instalace vozu Rapid ukazují nejnovější výsledek naší práce,“ říká Jozef Kabaň, šéfdesignér ŠKODA AUTO. „Představujeme nejen nový designový jazyk značky, ale taky to, jak nový design v naší společnosti vzniká.“

Tři instalace ukazují design vozu ŠKODA Rapid

Pro hliněný model se podařilo zajistit reprezentativní výstavní lokalitu v horní části Václavského náměstí, v úrovni ulic Opletalova a Ve Smečkách. Mezi 1. a 9. říjnem tak budou mít návštěvníci centra Prahy možnost spatřit, jak Rapid vypadal ve fázi prvních návrhů, kdy se představy designérů nejprve zhmotňují do podoby hliněného modelu. Socha, natřená bílou barvou, se objeví na velkém podstavci vedle designové židle Tip Ton od společnosti Vitra.

Druhá instalace ukazuje na příkladu nového modelu ŠKODA Rapid v improvizovaném designovém studiu proces tvorby designu automobilu. Návštěvníci zde uvidí nejen prototypy, ale taky designéry a modeláře při práci. Paralelně s tím bude v Openstudiu, ve Šporkovském paláci v Hybernské ulici, k vidění vývoj židle Tip Ton.

Tečku za příběhem vývoje vozu Rapid udělá konečný, sériový automobil, který bude zaparkován od 3. do 20. října v showroomu firmy Vitra v ulici Křižíkova na Praze 8. Zde proběhne 3. října od 17:00 hodin společná přednáška šéfdesignéra ŠKODA AUTO Jozefa Kabaně a ředitele vývoje společnosti Vitra Eckarta Maiseho. Od 18 hodin ji následuje koktejlová párty spojená s designovou prezentací obou značek.

SIMPLY DESIGN

Účastí na letošním Designbloku podtrhuje automobilka velký význam designu pro značku ŠKODA. Nový designový jazyk je pro společnost ŠKODA důležitým stavebním kamenem v její Růstové strategii 2018. Do roku 2018 hodlá automobilka navýšit prodej automobilů přinejmenším na 1,5 milionu vozů ročně. Společnost ŠKODA AUTO se tak právě teď nachází na prahu největší modelové ofenzívy ve své 117leté historii.

Designový styl oslovuje precizností do posledního detailu, čistě tvarovanými plochami a ostře řezanými liniemi, které zvláštním způsobem zvýrazňují dokonalé proporce. „Náš designový jazyk je díky jasné struktuře a oddělení hran a ploch velmi čistý,“ říká Jozef Kabaň, šéfdesignér ŠKODA AUTO.

Nový designový jazyk je výsledkem intenzivní práce mezinárodního týmu designérů. ŠKODA Design je největší tuzemské designové studio, sídlící v takzvané Designové vile v Česaně, nedaleko hlavního sídla společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Přes 70 specialistů 40 národností navrhuje a přivádí na svět budoucí modely značky ŠKODA. Mezi četná ocenění studia ŠKODA Design patří například titul Red Dot Award pro vozy Fabia, Roomster, Octavia, Yeti a Superb Combi.