Přesně před 20 lety se Škoda a koncern Volkswagen dohodli na rozsáhlé spolupráci. 16. dubna roku 1991 zahájila svou činnost společnost Škoda automobilová a.s. jakožto samostatná značka koncernu Volkswagen. Začala mimořádně úspěšná nová éra v dlouhé histor
Automobilka ŠKODA Auto slaví
Za účasti nejvyšších představitelů a osobností mezinárodního politického a hospodářského života a představitelů koncernu Volkswagen si česká automobilka ŠKODA Auto tento pátek, 15. dubna, připomenula 20. výročí spojení s koncernem Volkswagen. Účastníky oficiálního slavnostního aktu v hlavním závodě společnosti Škoda v Mladé Boleslavi byli mimo jiné i prezident republiky prof. Ing. Václav Klaus, CSc., předseda Senátu Parlamentu ČR Milan Štěch a bývalý německý ministr zahraničních věcí Prof. Dr. Hans-Dietrich Genscher. Na straně hostitelů byli mimo jiné přítomni předseda dozorčí rady společnosti Škoda Auto a předseda představenstva koncernu Volkswagen AG Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland a předseda odborů OS KOVO a předseda Podnikové rady společnosti OS KOVO Jaroslav Povšík.
ŠKODA rozšiřuje kapacity v závodě Mladá Boleslav
ŠKODA rozšíří do poloviny roku 2012 své výrobní kapacity v mateřském závodě v Mladé Boleslavi. U příležitosti dnešních oslav 20. výročí spojení s koncernem Volkswagen využila česká automobilka tohoto ohlédnutí také k tomu, aby vyslala silný signál, týkající se budoucnosti značky, a symbolickým výkopem zahájila stavební práce. Podle plánu bude vedle bestsellerů Octavia a Fabia po rozšíření kapacit v tomto českém závodě z pásů sjíždět třetí model. Výrobní kapacita modelu Octavia se zvýší z 800 na 1.200 vozů denně. Výrobní kapacita modelu Fabia zůstává na stejně vysoké úrovni 1.200 vozů denně.
Škoda bude vyrábět 1.200 vozů denně
„Do roku 2018 chceme naše prodeje zvýšit na nejméně 1,5 milionu vozů ročně. Podstatné rozšíření kapacit v našem mateřském závodě v Mladé Boleslavi je důležitým opatřením, směřujícím k realizaci této růstové strategie. Je to jedna z četných investic do produktů, technologií, trhů a v neposlední řadě i našich zaměstnanců, “ zdůraznil Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva Škoda Auto. V rámci stavebních úprav bude podstatným způsobem rozšířena svařovna pro model Octavia. Montážní linka modelu Octavia bude prodloužena a po ukončení prací bude schopna vyrábět 1.200 vozů denně (dnešní kapacita je 800 vozů denně). Tím se v budoucnu maximální výrobní kapacity modelů Fabia a Octavia vyrovnají. Většina stavebních prací je naplánována na období od července 2011 do června 2012.