V poslední době se mluví o tom, že by Škoda mohla expandovat za velkou louži a stát se součástí trhu s automobily v severní Americe. Ovšem slova jednoho z členů představenstva Volkswagenu to vyvrací.
Automobilka Škoda se k rozšiřování svých výroben nestaví vůbec na odpor, ba naopak. Jde tak výrazně naproti vizi Bernharda Meiera, který si představuje zdvojnásobení produkce této automobilka a to do roku 2025. Pokud se podíváme na tuto vizi skrze číselné údaje tak zjistíme, že produkce by se musela vyšplhat na dva miliony vozů ročně. Zásadním faktorem tohoto plánu jsou především vstupy automobilky na trh v Jižní Korey, Singapuru a Íránu. To potvrdil Meier také v rozhovoru pro tisk. O vstupu na trh severoamerický však nepadlo ani slovo.
Sám Maier budoucnost automobilky na severoamerickém trhu nevyloučil a sám prohlásil, že mít zde svůj model Kodiaq by byl velký úspěch. Jak se ovšem zdá, ne všichni zaměstnanci Volkswagenu a to i ti z nejvyšších pater, jsou touto ideou zcela nadšeni a sdílí stejný názor. Jeden nejmenovaný člen představenstva Volkswagenu dokonce tento krok označil za čiré šílenství. Odkazuje především na velikost tohoto trhu, neznámost značky v zámoří a neexistující dealerskou síť. Posledním argumentem je pak vyvolávání nezdravých konkurenčních bojů mezi Škodovkou a samotným Volkswagenem.
Škoda se však v minulosti do USA podívala. Koncem padesátých let zde šířila své dobré jméno. Je to ovšem tak dlouhá doba, že vše co zde bylo vybudováno, nyní leží zapomenuto v prachu. Podle nejnovějších informací by se o jejím návratu za velkou louži mělo rozhodnout v příštím roce. Škoda však nic nenechává náhodě a již nyní je Severní Americe patentován název Octavia, Yeti a Superb.
A jak se vlastně na Škodu tváří obyvatelé USA? Poměrně kladně, tedy minimálně na adresu minulé generace Superbu, která se objevila v pořadu The Next Gear.