ŠKODA dodala v listopadu svým zákazníkům na celém světě 89 000 vozů. Dvouciferný růst ve střední Evropě; lehký nárůst v západní Evropě; napjatá odbytová situace v Rusku. ŠKODA Fabia a ŠKODA Superb v Evropě opět rostou dvouciferným tempem.

ŠKODA Auto

ŠKODA v listopadu 2015 dodala zákazníkům na celém světě 89 000 vozů (listopad 2014: 90 200 vozů; mínus 1,4 procenta). Růstu dosáhla automobilka i v západní a střední Evropě. Napjatá situace na ruském trhu však brzdí prodej vozů ŠKODA. V Číně a východní Evropě (bez Ruska) dosáhly prodeje značky ŠKODA úrovně listopadu loňského roku. Veskrze dobrého ohlasu mezi zákazníky se opět dočkaly nové generace modelů značky ŠKODA. Dodávky modelu ŠKODA Fabia v Evropě vzrostly o 44 procent, ŠKODA Superb si polepšila dokonce o 47,3 procenta.

„ŠKODA si v listopadu vedla, i za částečně složitých tržních podmínek, velice dobře,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Naše celosvětové prodeje zůstávají na vysoké úrovni. Těší nás i nadále velice pozitivní vývoj prodeje nových generací našich modelů. Po svém úspěšném vstupu na trh překonává ŠKODA Superb veškerá naše očekávání,“ dodává Eichhorn.

Západní Evropa

V západní Evropě dodala ŠKODA v listopadu svým zákazníkům 33 600 vozů (listopad 2014: 33 000; plus 1,8 procenta). V Německu vzrostly prodeje o 11,8 procenta na 13 600 vozů (listopad 2014: 12 100). ŠKODA je tak na německém trhu i nadále zdaleka nejsilnější zahraniční značkou. Dvouciferným tempem rostla značka ŠKODA ve Švédsku (1 500 vozů; plus 14,5 procenta), Portugalsku (300 vozů; plus 14,1 procenta) a v Irsku (100 vozů; plus 107,5 procenta).

Východní Evropa a Rusko

Na celkově klesajícím ruském trhu dodala ŠKODA v listopadu svým zákazníkům 4 700 vozů (listopad 2014: 7 600 vozů; mínus 38,7 procenta). Ve východní Evropě mimo Ruska se v listopadu pro některý z vozů značky ŠKODA rozhodlo 2 900 zákazníků (listopad 2014: 3 000; mínus 1,3 procenta). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v Rumunsku (1 000 vozů; plus 28,2 procenta), Srbsku (500 vozů; plus 25,3 procenta), Bulharsku (200 vozů; plus 24,1 procenta) a v Bosně (100 vozů; plus 10,7 procenta).

Střední Evropa

Ve střední Evropě si ŠKODA v listopadu polepšila o 16,8 procenta na 15 000 vozů (listopad 2014: 12 800). Na domácím českém trhu zvýšila značka své prodeje o 18,3 procenta na 7 700 vozů (listopad 2014: 6 500). Rovněž dvouciferným tempem rostly prodeje značky ŠKODA na Slovensku (1 700 vozů; plus 14 procent), v Maďarsku (1 000 vozů; plus 45,3 procenta), ve Slovinsku (500 vozů; plus 24,3 procenta) a v Chorvatsku (200 vozů; plus 35,2 procenta)

Čína a zbytek světa

V Číně dodala ŠKODA v listopadu svým zákazníkům 26 800 vozů a dosáhla tak úrovně loňského listopadu (26 800). Pozitivního vývoje odbytu dosáhly modely ŠKODA Octavia a ŠKODA Yeti. V Indii dodala ŠKODA v listopadu svým zákazníkům 1 100 vozů, po 1 200 vozech v listopadu loňského roku (mínus 4 procenta). S 1 800 prodanými vozy v Izraeli si automobilka oproti listopadu loňského roku polepšila o 9,9 procenta. Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v Austrálii (400 vozů; plus 12,8 procenta) a na Tchaj-wanu (400 vozů; plus 122,4 procenta).
 
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v listopadu 2015 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (35 700; -2,1 %)
ŠKODA Fabia (17 100; +36,0 %)
ŠKODA Rapid (15 600; -18,1 %)
ŠKODA Superb (8 900; +21,7 %)
ŠKODA Yeti (8 700; +0,1 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 2 800; -16,8 %)