Alpine pracuje na něčem velmi výkonném, problém je v tom, že asi nebude mít takové lehké vlastnosti jako jeho bratříčci. Alpine otevírá nové výzkumné a vývojové zařízení ve svém závodě na výrobu motorů formule 1 Viry-Chatillon s názvem „Hypertech Alpine“. Výzkumná a vývojová základna bude domovem všeho elektrického pro značku Alpine posouvající se vpřed, včetně nového výkonného vozu, který je v současnosti označovaný jako „Future Alpine Supercar“.
Místo, kde budou vznikat významné inovace
“Vytvoření tohoto střediska Hypertech Alpine je klíčem k rozvojové strategii Alpine a v širším měřítku k inovační strategii skupiny,” řekl generální ředitel Alpine Philippe Krief. “Je to zlomový bod v historii místa Viry-Châtillon, který zajistí kontinuitu savoir-faire a začlenění jeho vzácných dovedností do ambiciózní budoucnosti skupiny a zároveň posílí pozici Alpine jako ‘inovační garáže’.”
Vozidlo, které dosud nebylo pojmenováno, bude postaveno vedle elektrického A110 a údajně bude využívat nové budoucí polovodičové baterie Alpine určené pro „extrémní provozní podmínky pro aplikace typu superauta“. Přijme také ultraúčinné elektromotory vyvinuté společně s Ampere – novou EV a softwarovou podznačkou Renault.
Vizuálně by měl nový supercar vypadat podobně jako koncept hypercaru Alpenglow Hy4, který společnost představila v květnu. Šéf designu Alpine Antony Villain pro Autocar řekl, že koncept byl vyvinut s ohledem na sériový vůz.
Je však třeba poznamenat, že Alpine přímo nepotvrdil, že jeho příští výkonné vozidlo bude elektrické. Všechny znaky jednoduše ukazují na napájení z baterie. S novým A110 EV na cestě a průlomy značky v technologii baterií a elektromotorů bude Alpine pravděpodobně chtít předvést tuto technologii v plně elektrickém superautu.
Ale kdo ví, možná jeden z těch zbylých motorů Formule 1 najde cestu pod kapotu. Není to tak, že by je po roce 2025 stejně potřebovali.