Passat, Mondeo, Vectra či Laguna to všechno byly vozy, které střední třídě kralovaly. Časy se však mění a tak dnešní situace vypadá úplně jinak.
Nezastavitelný trend
Střední třída byla naprostý mainstream asi tak jako současné SUV. Její význam však v posledních letech upadá a bude se tak dít i nadále. Značky reagují na zákaznický nezájem a od některých modelů začínají opouštět.
V loňském roce se prodalo o 12% méně vozů střední třídy a to 540 tisíc kusů. Firma odhaduje, že tento trend vydrží i v následujících letech. Odhaduje se, že do roku 2021 klesnou prodeje pod hranici 400 tisíc kusů.
Větší a sportovnější
Velků kus prodejů si samozřejmě ukousl segment SUV, což je patrné i na nejvíce prodávaném vozu této kategorie, Volkswagenu Passat, který je i ve firemních flotilách, kde byl Passat tak moc oblíbený, nahrazován Tiguanem. I to je důvod proč automobilky hledají různé způsoby jak ve střední třídě zaujmout. Část klientely si uchovávají například mezi taxikáři či řidiči Uberu, kde jsou klasické sedany či kombíky velmi populární a to díky nižší spotřebě paliva oproti SUV a také prostornější kabině.
Peugeot šel na celou věc od lesa s zesportovněl vzhled o 508. Ta přišla jako krásný fastback a tradiční kombik nahradil shooting brake. Podobnou cestou šel také Opel s Insignií, kterou navíc i výrazně zvětšil.
A právě na velikost sází tak Toyota, která končí s Aventisem a místo něj nabídne úspěšné Camry 4,8 metrů dlouhý sedan. U nás bude dostupná především jeho hybridní verze s 2,5 litrovým čtyřválcem.