Německý úpravce Gemballa se zabývá výrobou rychlých aut od roku 1981. Nyní společnost sídlící ve městě Leonberg vyvíjí vlastní vůz a přirozeně z něj bude superauto. Omezená výroba nového superauta má začít v roce 2024, rok poté, co Gemballa dokončí výstavbu nového sídla a výrobního závodu.
Co ukazují obrázky?
Obrázky v upoutávce naznačují nízko posazený design zaměřený na trať s rozložením motoru uprostřed a odhady výkonu vyžadují zrychlení z 0-100 km/h za méně než 2,5 sekundy a z 0-200 km/h blížící se 6,5 sekundy.
Šéf Gembally Steffen Korbach poprvé oznámil plány na vůz v roce 2019 a tehdy uvedl, že se bude chlubit výkonem více než 800 koní a že kupující se mohou těšit na „nekompromisní vozidlo, radikální, čisté a luxusní“. Pro srovnání, Porsche 911 Turbo vyladěné společností Gemballa na výkon 818 k dokáže zrychlit na 100 km/h za 2,38 sekundy a dosáhnout rychlosti 370 km/h.
![](/app/uploads/2023/01/teaser-for-gemballa-supercar_100722034_h-1200x681.jpg?v=1672869093)
Korbach také uvedl, že vůz bude poháněn čistě benzínovým motorem a možná nabídne možnost manuální převodovky. Vyvíjí se jako odeslání k analogovým vozům, než se Gemballa vydá na cestu elektrifikace.
Aby byl výkon na vysoké úrovni, bude Gemballa spoléhat na konstrukci z uhlíkových vláken a pokročilou aerodynamiku.
Gemballa nesdělil, kolik kusů superauta plánuje postavit, ačkoli společnost uvedla, že její budoucí produktové plány vyžadují více superaut s omezenou výrobou.
Společnost založil Uwe Gemballa, který ji vedl až do své vraždy v Jižní Africe v roce 2010. Po smrti zakladatele se Gemballa dostal do potíží, ale Korbach a další investoři ho zachránili. Uvedení superauta bude znamenat přechod Gembally od čistého tunera k malosériové automobilce, podobně jako konkurenční německá firma Ruf, která také ladí Porsche a postavila vlastní řadu superaut pod názvem CTR.