Suzuki, nadnárodní výrobce automobilů a motocyklů se sídlem v Shizuoka v Japonsku, dosáhl pozoruhodného milníku dosažením kumulativního celosvětového prodeje automobilů ve výši 80 milionů kusů do konce srpna 2023. Výrobce v současnosti vyrábí vozidla, jízdní kola, přívěsné lodní motory, a další v 15 výrobních závodech v 10 zemích. Své produkty prodává ve 184 zemích po celém světě. Z těchto 80 milionů dosud dodaných vozů se 36 procent prodalo v Japonsku, 10 procent v Evropě, 13,5 procenta v Asii, 32,6 procenta v Indii a 7,8 procenta ve zbytku světa.
Jak to všechno začalo?
Cesta Suzuki k 80 milionům kusů začala uvedením prvního japonského sériově vyráběného minivozidla, Suzulight, v říjnu 1955. Uvedení Fronte 800 v roce 1965 znamenalo vstup společnosti do segmentu kompaktních vozidel a další rozšíření její stopy na globálním automobilovém trhu.
Působnost Suzuki se rozšířila i za hranice Japonska se zahájením zámořských prodejů v roce 1959. V roce 1975 se společnost pustila do své první zámořské výroby automobilů v Pákistánu, což znamenalo začátek řady úspěšných expanzí zámořské výroby. Mezi klíčové milníky patří založení výrobních základen v Indii v roce 1983 a v Maďarsku v roce 1992.
Mezi řadou převážně malých a kompaktních vozů Suzuki vyniká Alto jako jeden z hitů všech dob. Model, který byl uveden na trh v roce 1979, představuje pozoruhodných 20 procent z 80 milionů prodaných kusů.
„Jsme vděční za přízeň tolika zákazníků. Alto je náš nejprodávanější model a hraje velmi významnou roli v minivozech Suzuki i v historii společnosti samotné. Budeme se dále snažit poskytovat hodnotu, která vyjadřuje naše výrobní jádro „Sho, Sho, Kei, Tan, Bi (menší, méně, lehčí, kratší, krása)“ tím, že se opět postavíme na původ „hodnoty zaměřené na zákazníka“, duch, který byl předán od našeho zakladatele,“ komentuje prezident Suzuki Osamu Suzuki.
Vzhledem k tomu, že automobilka slaví milník 80 milionů kusů, těší se také na další generaci jednoho ze svých nejdůležitějších moderních modelů. Třetí generace Suzuki Swift, představená v roce 2016, je připravena uvolnit místo pro model nové generace a před oficiálním představením byl před několika dny představen koncept vozu , který naznačuje, co přijde.
I když bylo toto vozidlo oficiálně označeno jako koncept, zdálo se, že je blízkou ukázkou připravovaného sériového modelu. Známý, a přesto vyvinutý koncepční vůz přinesl významné změny, včetně přemístění klik zadních dveří, pevného skla v zadních dveřích a výrazné linie charakteru táhnoucí se zepředu dozadu. Kromě toho odznak „Hybrid“ na předním blatníku a kamerách na bočních zrcátkách naznačuje plány Suzuki nabídnout vozu elektrifikované hnací ústrojí.