Pro automobilku s tak rozsáhlou nabídkou je složité mít jednotný designový jazyk. Hyundai například nenabízí ucelenou stylistickou identitu napříč svým širokým portfoliem. S novým konceptem Initium nám však jihokorejská automobilka dává okno do své pompézně nazývané filozofie designu „Art of Steel“, která má utvářet budoucí modely.
Mohutné SUV s vodíkovým článkem
Co je to? SUV, samozřejmě. Osvěžující krabicový model Initium nám dává ochutnat sériový model, který přijde v první polovině roku 2025. Vzhledem k tomu, že má vodíkový palivový článek, náš kvalifikovaný odhad je, že se díváme na náhradu za Nexo. Pravděpodobně jste si všimli, že na některých současných modelech jsou čtyři tečky znázorňující písmeno „H“ v Morseově abecedě. Initium dělá věci jinak, protože ty čtvercové čtverce s „+“ zobrazují takzvané „HTWO“ logo vyhrazené pro vodíková auta.
Mohutné SUV sedí na aerodynamicky navržených 21palcových kolech uložených ve vypouklých blatnících s černým plastovým obložením. Aby to vypadalo drsně, přidal Hyundai střešní nosič se zabudovanými světly se stejným motivem HTWO. Je to opakující se téma, protože bylo použito vzadu pro zadní světla a třetí brzdové světlo. Neobvykle tvarovaná čtvrtskla nám připomíná Pontiac Aztek.
Hyundai říká, že Initium dokáže ujet maximálně 650 km, než natankuje palivo. Pro srovnání, Nexo je podle EPA hodnoceno až na 611 km. Elektromotor s výkonem 201 koní také přináší zlepšení o 40 koní oproti současnému crossoveru na vodík. Pouze jeden uzávěr palivové nádrže slouží k doplňování vodíkové nádrže, protože druhý je určen pro funkci Vehicle-to-Load. V2L umožňuje majitelům připojit vozidlo k 220V domácí zásuvce a proměnit Initium v power banku tím, že odšťavní domácí spotřebiče.
Přestože nám prozatím neukazuje interiér, Hyundai říká, že cestující vzadu mají dostatek místa a díky velkému úhlu sklonu sedadla se mohou cítit pohodlněji. Zadní dveře mají také široký úhel otevření, což usnadňuje nastupování a vystupování z kabiny. V případě nešťastné nehody je „bezpečnost při srážce světové třídy“ zajištěna přední víceskeletovou konstrukcí, boční konstrukcí karoserie a devíti airbagy.
Initium bude veřejně vystaveno na autosalonu v Los Angeles a Auto Guangzhou, silniční model bude následovat příští rok.