Elon Musk ve svém vyjádření uvedl, že není v jeho zájmu konkurenci likvidovat. Chce pouze urychlit nástup udržitelné energie.
Tesla nemá s dělením problém
Vyplývá to z jeho nedávné Twitterové aktivity, během které okomentoval jeden článek z webu Teslarati, který popisoval snahy německých inženýrů dohnat několikaletý deficit v oblasti vývoje elektromobilů. A Muskova reakce byla velice překvapivá.
Podle něj je totiž Tesla otevřená licencování softwaru a dodávání pohonný jednotek a baterií. Cílem automobilky prý totiž je nastartování udržitelné energie, nikoliv ničení konkurence uvedl Elon Musk ve svém tweettu.
Na tento příspěvek samozřejmě zareagovalo množství lidí nejrůznějšími otázkami. Na otázku, zda bude součástí licencovaného softwaru i semi-autonomní asistenční systém Tesla Autopilot, odpověděl Musk jednoduchým slovem samozřejmě. Tento případ však není prvním, kdy se mluví o sdílení techniky a technologií automobilky Tesla s konkurencí.
Již v roce 2014 automobilka oznámila, že chce zdarma nabídnout své know-how. Společnost tehdy uváděla, že se nebude soudit s nikým, kdo v dobré víře použije její technologie. I přesto ale letos podala žalobu na Rivian, který měl Tesle přetáhnout několik zaměstnanců, kteří si měli od Tesly odnést i citlivá data.
Navíc Tesla svou technologii již několika výrobcům v minulosti dodávala. Například pro automobilky Toyota a Mercedes to byly battery packy. Do budoucna chce Tesla navíc prohlubovat spolupráci s výrobci baterií Panasonic, CATL, či LG Chem. Navíc prý uvažuje o výstavbě vlastního závodu na baterie v Kalifornii.
V polovině záři by pak Tesla měla představit revoluční baterii pro Model 3, která nabídne vysoký dojezd za minimální cenu. A pokud by Tesla neměla problém s jeho sdílením, automobilky by takový baterie rozhodně mohla zaujmout.