Tématem číslo jedno je aktuálně ve světě automobilů elektromobilita, dvojkou pak rozhodně oblast autonomie. Ta je ovšem prozatím poměrně nedostatečná a automobily potřebují sbírat obrovská množství dat, která jim umožní celý systém zdokonalovat. A zde tkví zásadní rozdíl v přístupu Tesly a Mercedesu, který se od sebe nemůže více lišit.
Je risk vždy zisk?
Automobilka Tesla na svých autonomních systémech postavila část své marketingové kampaně a její zákazníci mohou autonomní technologie již testovat Problém spočívá v tom, že tyto technologie nejsou vždy na zcela dobré úrovni což dokazuje i několik smrtelných nehod. Tesla však díky tomu může neustále sbírat nová a nová data, která vyhodnocuje a na základě nich své autonomní systémy zdokonaluje.
Zájemci se proto mohou ve svých vozech prohánět bez řízení na základě různých betaverzí takových systémů, které mohou díky své nedokonalosti kdykoliv selhat. A to je přesně opačný přístup, než jaký zastává Mercedes. Ten nechce v žádném případě riskovat životy svých zákazníků a nové technologie vypouští ven jen v momentě, kdy si je jimi zcela jist on sám i vláda, ve které má být taková technologie v provozu.
To je také důvodem, proč mohou testování nových autonomních technologií u mercedes provádět pouze certifikovaní řidiči. Oba tyto přístupy mají své klady i zápory, ovšem je dobré si uvědomit, že ohrožováním životů ve jménu pokroku nemusí být vždy tím nejšťastnějším způsobem
Tesla přinesla do světa automobilů řadu inovací, ovšem některé její přístupy nemusí být pro zákazníka to nejlepší a více se zde osvědčují přístupy značek s více než stoletou historií.