Předtím, než BMW v roce 2018 uvedlo na trh druhou generaci řady 8, se společnost spojila s Pininfarinou pro speciální koncepční vůz. Dvojice vytvořila BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe, ohromující jednorázový model navržený jako ukázka další vlajkové lodi značky. Ačkoli BMW nikdy nezamýšlelo přeměnit Gran Lusso Coupe na sériový model, sdílelo mnoho podobností se sériovým G81 řady 8, který měl debutovat o pět let později.
Skvělý výsledek společné spolupráce
BMW dalo Pininfarině projektu „úplnou svobodu“, řekl v roce 2013 ředitel designu značky Fabio Filippini. „Opravdu důvěřují našim dovednostem, naší schopnosti interpretovat jejich designovou identitu a designové hodnoty.“ Německá automobilka občas zasáhla, aby se ujistila, že koncept „nejde proti identitě BMW“, ale jinak to byl projekt vedený Pininfarinou.
Gran Lusso debutovalo s typickou ledvinovou mřížkou BMW, která byla dokončena v matně lesklém hliníku, se šikmým žraločím nosem a designovými liniemi vyčnívajícími z masky chladiče a odznaku. Tvář kupé tvořily jednoduché linie se širokým otvorem spodní mřížky chladiče skrývajícím decentní značku Pininfarina s elegantními LED světlomety nahoře. Vysoká linie pasu vozu seděla pod elegantním, dozadu umístěným skleníkem akcentovaným jedinečným Hofmeisterovým zlomem a výrazným znakem V-12 na C-sloupku.
Kupé jelo na 21palcových kolech s dvoubarevným povrchem, čímž se z 15 paprsků stalo pětipaprskové provedení. Zadní část, která připomínala řadu 8 uvedenou na trh o několik let později, měla lichoběžníkové koncovky výfuku a koncová LED světla ve tvaru L propojená napříč kufrem.
“Opravdu důvěřují našim dovednostem, naší schopnosti interpretovat jejich designovou identitu a designové hodnoty.”
Uvnitř Pininfarina vylepšil designový jazyk BMW té doby a naklonil ovládací prvky směrem k řidiči. Podlouhlý otvor ve střeše umožnil více světla do kabiny, zatímco automobilka tvrdila, že zadní sedadlo kupé má prostor pro nohy „téměř na úrovni velkého luxusního sedanu“.
Pininfarina přidal vysoce kvalitní tabákově hnědou kůži z kožedělné továrny Foglizzo, pokrývku hlavy vyrobenou z panenské vlny a koberec s hlubokým vlasem. Získal také 48 000 let staré dřevo Kauri, „mezi nejvzácnějšími dřevy na světě“, které bylo použito v celé kabině. Dřevo pochází z Nového Zélandu a má jedinečnou kresbu, která může měnit barvy od zlaté přes červenou až po hnědou v závislosti na světle a úhlu pohledu.
Poté Senior Vice President BMW Group Design, Adrian van Hooydonk, řekl v době debutu vozu, že koncept vyjadřuje „charakteristické hodnoty BMW“.
Automobilka nikdy neupřesnila motor V-12 s dvojitým turbem, který koncept poháněl, pouze odkazovala na počet válců skrývajících se pod kapotou. Pravděpodobně používal osmistupňový automat a 6,0litrový V-12, který poháněl 760i té doby, který měl výkon 535 koní a točivý moment 553 liber-stop a poháněl pouze zadní kola.
Od Gran Lusso se objevily další pohledné koncepční vozy; Skytop, Touring Coupe a Vision Neue Klasse. Ale Gran Lusso bylo skutečně posledním pozůstatkem čistého, minimalistického designu v rámci řady BMW. Připojuje se k dlouhému seznamu krásných BMW, které se nikdy nedostaly do výroby.