Nedlouho po dosažení rekordu na Nürburgringu je nejžhavější Panamera ze všech oficiální. Porsche představilo Turbo S E-Hybrid vybavený elektrifikovaným motorem V-8, který poskytuje značnou sílu. Nejen, že je výkonnější než jeho předchůdce, ale přichází také s podstatným vylepšením baterie. Přilnavé pneumatiky, aero kit z uhlíkových vláken a bohatý seznam standardního vybavení zvyšují jeho přitažlivost.
Na co se můžeme těšit?
Srdcem této řady je 4,0litrový motor se dvěma turbodmychadly o výkonu 591 koní. Elektromotor vestavěný do osmistupňové dvouspojkové automatické převodovky poskytuje dalších 187 koní. Oba dohromady poskytují kombinovaný výkon 771 k, což nové Panameře Turbo S E-Hybrid poskytuje podstatnou výhodu 81 k oproti starému modelu. Současně točivý moment vyskočil o 96 liber-stop na 737 lb-ft, které se pohybují v horách.
Díky extra elektrifikovaným svalům je nyní vlajková loď Panamera o dvě desetiny sekundy rychlejší na 100 km/h, protože tento úkol dokončí za pouhých 2,8 sekundy. Naplocho dosahuje 325 km/h, takže je o 13 km/h rychlejší než ten starý. Ale počkejte, bude to ještě lepší. Porsche zvýšilo hrubou kapacitu baterie o 45 procent na 25,9 kilowatthodin, což má za následek vyšší elektrický dojezd.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, které sedí na vrcholu potravního řetězce, dostává dobré věci jako standard. Keramické brzdy jsou součástí dodávky již od začátku, stejně jako kovaná 21palcová kola s centrálním zámkem. Na seznamu možností, které můžete zaškrtnout, je stále několik políček, konkrétně aero kit a pneumatiky Michelin. První z nich zvyšuje přítlak o 60 kg při rychlosti 200 km/h, zatímco druhá je guma na míru Pilot Sport Cup 2.
Porsche již přijímá objednávky a chce v přepočtu 5,23 milionu korun. Pokud je to mimo váš cenový rozsah, řada Panamera také přidává výbavu GTS pro modelový rok 2025. Gran Turismo Sport je cenově výhodnější, přičemž obě ceny zahrnují místo určení a ovládání. Zatímco Turbo S E-Hybrid je nejvýkonnější ze série, GTS je považováno za nejagilnější.
Panamera GTS nabízí o 493 koní nebo o 20 koní více než předchozí generace. K dosažení rychlosti 100 km/h z klidu potřebuje 3,6 sekundy, takže je o desetinu sekundy rychlejší. Při plném náklonu jede 302 km/h. Ve srovnání s více plebejskou verzí sedí GTS po úpravě standardního vzduchového odpružení o 0,4 palce níže. Kromě toho inženýři z Zuffenhausenu posílili stabilizátory a zapracovali na diferenciálu s omezenou svorností, aby byla jízda poutavější.