BMW B58 řadový šestiválec se rychle stává nejžhavější věcí v importu drag racing. 3,0-litrový motor se ukázal jako překvapivě robustní a schopný zvládnout velké množství vztlaku, takže majitelé snadno získají velký výkon a rychlost na pásu. Toto BMW řady 2 s výkonem 1500 koní je dalším důkazem, že si B58 vydobyl své místo jako nástupce Toyoty 2JZ.
Úžasný výkon schovaný v nenápadném vzhledu
Zvenčí toto kupé M240i xDrive vypadá prakticky jako běžný model, kromě sady lepivých brzdových radiálů. Nikdy byste nehádali, že ukrývá vysoce upravenou verzi svého původního šestiválce B58, vybavenou novými vačkovými hřídeli, portovanými hlavami, výkonným palivovým systémem a 74-milimetrovým Precision turbodmychadlem s výkonem 49 liber.
Systém pohonu všech kol je zachován, napájen vylepšenou verzí tovární osmistupňové automatické převodovky postavené společností Pure Drivetrain Solutions. K dispozici jsou zesílené nápravy a karbonová hnací hřídel, aby zvládly další zkroucení, ale překvapivě je zadní diferenciál bez úprav.
Nejlepší ze všeho je, že sériová ECU je zachována a upravena tak, aby akceptovala všechny změny hnacího ústrojí, což znamená, že tato řada 2 má stále většinu svých původních funkcí, včetně klimatizace, informačního a zábavního systému, tempomatu a dalších. Většina interiéru je stále tam. Podle majitele auto s ním na sedadle řidiče váží asi 1592 kilogramů.
To je část důvodu, proč je nedávný čas 7,9 sekundy na čtvrt míle při rychlosti 281 km/h během TX2K v Texasu začátkem tohoto měsíce tak překvapivý. Čas dělá z této řady 2 nejrychlejší BMW na planetě na čtvrt míle. A dělá to, aniž byste se muselo příliš starat o váhu nebo aero. S několika dalšími úpravami jsme si jisti, že toto BMW by mohlo být ještě rychlejší.