Právě když jste si mysleli, že jste u restomodů všechno viděli, přichází další. Tentokrát někdo modernizoval Maserati Biturbo. Není to jen tak ledajaké Biturbo, ale vzácný Shamal, který byl dostupný až do devadesátých let. Nebo alespoň to, co italská povýšená Modena Automobili evokuje touto hranatou, svalnatou interpretací. Prototyp, který jsme zde viděli, začal žít jako kupé Biturbo z roku 1983.
Maserati Biturbo Shamal Restomod
Auto se jmenuje jednoduše Maserati Biturbo Shamal Restomod. Ikonický tvar vozu je z velké části zachován, včetně rozšířených blatníků a podivného spoileru, který je umístěn před čelním sklem. Nezachované jsou podivné šikmé podběhy zadních kol, designový podpis Marcella Gandiniho, který se podílel na vytvoření původního Shamalu. Modena Automobili přidává novou přední masku se sníženou mřížkou chladiče, většími otvory pro přívod vzduchu a splitterem. Jsou instalovány LED světlomety a proudí do nové kapoty, která s dvojicí průduchů vzdává hold klasickému Shamalu.
Když se posunete dozadu, najdete nové zadní obložení, které zachovává motiv výfuku čtyřkolky. Mezi nimi je umístěn agresivní difuzor a nad ním Modena Automobili přidává nová zadní světla. Velký spoiler se na bocích zakřivuje směrem dolů, aby se spojil s čerstvou karoserií a dodává restomodu silnější a vyšší vzhled. Jak byste mohli očekávat, aktualizace karoserie jsou z velké části z uhlíkových vláken, s trochou oceli. Obrázky interiéru nejsou k dispozici, ale bylo nám řečeno, že očekáváme digitální přístrojový štít, který si zachovává oválný design Shamalu. Nová sedadla Recaro jsou součástí plánu, i když by to mohl být problém s vyhlášením bankrotu Recaro začátkem tohoto roku.
Pod aktualizovanou kůží si toto staré Biturbo půjčuje velkou část svého hnacího ústrojí z nového Ghibli. To zahrnuje dvojitě přeplňovaný 3,0litrový V-6, který je zde masírován tak, aby dosahoval dokonce 500 koňských sil. Na zadní kola jde přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF využívající hnací hřídel a diferenciál Ghibli. Brzdy Brembo jsou instalovány ve všech čtyřech rozích, s kotouči o rozměrech 13,5 palce vpředu a 13,0 vzadu. Odpružení Biturba si zachovává stejný design, ale má přeladěné pružiny a vzpěry. Nový zadní pomocný rám a 18palcová kola maximálně využívají vylepšení.
Modena Automobili má plány na 33 „vysoce přizpůsobitelných“ Biturbo Restomods, každý s nezanedbatelnou počáteční cenou kolem 638 000 $, tedy cca 15 milionů korun. Není jasné, kdy výroba začne, protože společnost stále dokončuje detaily s prototypem, který je zde k vidění. To by mělo skončit na jaře 2025.