Až bude 1. července v Düsseldorfu odstartován 104. ročník Tour de France, bude na startu i ŠKODA KAROQ. Nové kompaktní SUV pojede při čtrnáctikilometrové časovce jako servisní vůz. Tři vozy ŠKODA KAROQ – dva bílé a jeden v odstínu šedá Steel – budou doprovázet týmy ‚Dimension Data‘ (Jihoafrická republika), ‚Lotto Jumbo‘ (Nizozemsko) a ‚Lotto Soudal‘ (Belgie) při jejich jízdách proti chronometru. Po světové premiéře modelu ŠKODA KAROQ ve Stockholmu je tato událost dalším debutem vozu, tentokát však na silnici. ŠKODA je už 14 let oficiálním partnerem a oficiálním vozem největšího cyklistického závodu na světě.
Trať dlouhá 3 540 kilometrů čeká na 198 účastníků letošní Tour de France. Na 104. ročníku závodu kolem Francie startuje celkem 22 týmů, které 1. července po 30 letech opět vyjedou z Německa. Zatímco v roce 1987 startovala Tour v Berlíně, letos první etapa začíná v Düsseldorfu.
Tři vozy ŠKODA KAROQ budou v roli servisních vozů doprovázet týmy ‚Dimension Data‘ z Jihoafrické republiky, ‚Lotto Jumbo‘ z Nizozemska a ‚Lotto Soudal‘ z Belgie při čtrnáctikilometrové časovce v Düsseldorfu. Nové kompaktní SUV značky ŠKODA tak před svým vstupem na trh, plánovaným na konec letošního roku, poprvé vyjede na silnici bez kamufláže.
Emocionální a dynamický design modelu ŠKODA KAROQ se do startovního pole skvěle hodí. Se svou manuální šesti- nebo sedmistupňovou převodovkou DSG sice tento vůz nemá tolik rychlostí jako závodní kola, ŠKODA KAROQ ale díky dynamickému nastavení podvozku (DCC), třem volitelným jízdním režimům a elektromechanickému posilovači řízení jezdí mimořádně dynamicky. K dispozici je pět motorů v rozsahu od 85 kW (115 k) až po 140 kW (190 k). Velkorysé vnitřní rozměry nabízí dostatek prostoru pro posádku, zavazadla i materiál, který při Tour může přijít vhod. Díky WiFi-hotspotu jsou splněny i všechny požadavky na konektivitu, cestující na palubě jsou vždy online. Jako první vůz značky ŠKODA nabízí KAROQ kromě toho také digitální přístrojový panel, s nímž lze jednotlivé ukazatele v kokpitu individuálně programovat a zobrazovat. Jednou z dalších zvláštností je virtuální pedál. Toto ‚Simply Clever’-řešení otevírá a zavírá páté dveře pohybem chodidla pod zadním nárazníkem.
Blízký vztah české značky k cyklistice má historické kořeny. Před 122 lety zahájili zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement výrobu jízdních kol, než přešli na výrobu motorových vozidel. Cyklistika je jedním z pilířů strategie sponzoringu společnosti ŠKOD AUTO. Vedle Tour de France a Vuelty značka podporuje další mezinárodní a národní cyklistické závody i akce masové cyklistiky.