Toyota Crown ještě nevyšla, ale proč si ji nepředatavit, vypadá skvostně. Základní výbava Toyoty Crown je v podstatě stejná jako u RAV4 Hybrid, s 2,5litrovým motorem I-4 s duálními elektromotory pohánějícími přední kola a třetím motorem, který nezávisle roztáčí zadní nápravu. Konečné údaje jsou k dispozici, ale očekávejte asi 236 koní.
Výkonný vůz
Jako sportovnější varianta je podobná trojice elektromotorů (opět dva vpředu a třetí na zadní nápravě), ale spolupracující s výkonnějším přeplňovaným 2,4litrovým motorem I-4. Zdá se, že toto uspořádání je vypůjčeno z rovněž nového hybridního luxusního crossoveru Lexus RX500h pro rok 2023. Očekávejte asi 340 koní a 400 lb-ft točivého momentu.
Podrobnosti o plug-in hybridní verzi Crown jsou v tuto chvíli těžko uchopitelné, ale Toyota bije na bubny sportovnosti, když mluví o Crownu a trvá na tom, že nejvyšší úroveň čistého hybridního modelu s výkonem 340 k činí řízení zábavným a naprosto rozdílným od mrtvého Avalonu. Vzhledem k tomuto umístění si musíme představit, že by se značka pokusila dát plug-in modelu více výkonu, aby zvýraznila svou stanici v sestavě.
Navíc v každém dalším modelu Toyoty představuje plug-in hybrid (nazývaný „Prime“ v jazyce Toyoty) vrchol nabídky. Jediným problémem je, že v žádné současné Toyotě nebo Lexusu nevidíme v provozu plug-in pohonnou jednotku, která by vydávala větší výkon než špičkové hybridní nastavení Crown. Nový plug-in hybrid RX450+dodává asi 300 koní, což by ho rozdělilo mezi základní a nejvyšší hybridy Crown. Toto SUV je také schopné ujet asi 50 km pouze na EV.
Nyní je na Toyotě, aby vyřešila tyto detaily – a kdo ví, možná se spokojí s nižším výkonem Crown Prime, pokud bude dodávat řadu pouze pro elektromobily – protože prozatím víme jistě jen to, že Crown PHEV se děje.