Kdybychom vám položili otázku, jak jste spokojeni se značkou svého vozu, jaká by byla vaše odpověď? U většiny dotázaných by byla odpověď nejspíše: „No mohlo by to být lepší.“ Na něco podobného se nyní ptal J.D.Power amy vám nyní přinášíme statistiky získané z odpovědí.
J.D. Power zveřejnil výsledky průzkumů Owner Satisfaction Survey v USA, kde vévodí Tesla, a za ní je na druhém místě Porsche.
Spokojenost majitele s vozem je poměrně dost abstraktní záležitost, která může, ale také nemusí, ít nic společného s kvalitami daného automobilu či úrovní služeb. To ovšem neznamená, že jsou tyto složky zanedbatelné. Právě spokojenost totiž velmi zásadně ovlivňuje loajalitu zákazníků a jejich ochotu automobil dále doporučit, či si pořídit vůz stejné značky, popřípadě modernizovaný model, znovu.
Jak si vedli automobilky na trhu americkém? Hodnotily se především vozy vyrobené mezi roky 2014-2017 a průzkum se týkal hned 300 tisíc respondentů. Velmi překvapivě se na prvním místě umístila Testa, i přes vážnou řadu problémů, které ve spojitosti s ní byly v poslední době hlášeny. Tu by si koupilo hned 91% zákazníků. To jasně dokazuje, že elektromobily jsou velmi lákavou komoditou a jsou mu ledacos schopni odpustit. Podobně specifické je postavení Porsche, které by si pořídilo hned 84% dotázaných, a které má velké množství svých věrných.
Zbytek první desítky je velmi vyrovnaný. Třetí místo s 77% patří Audi, následují značky Subaru, Toyota, Honda a Mazda. Dále následuje velmi široký blok značek, které by si lidé koupili v 73% případů, a to Chevrolet, Chrysler, Lexus, GMC, Lincoln a Hyundai.
O jedno procento méně má pak BMW a Ford. Následuje Mini, Kia a Ram. Dále Volvo, Mercedes, Buick a Cadilac. Ke konci se blíží Dodge, Volkswagen a Jeep. Na úplném chvostu se pak drží Acura, Infinity, Nissan a tabulku uzavírá Fiat.