Volkswagen se nikdy příliš netajil myšlenkou, že by rád vytvořil elektrický model, který by svou velikostí spadal ještě pod novinku ID.3. Jeho vznik již několikrát naznačila, ovšem až nyní byl jeho vývoj poprvé oficiálně oznámen. Postaral se o to generální ředitel značky Ralfem Brandstätter.
Atraktivita menších segmentů
„Pracujeme na těchto konceptech. Samozřejmě musíme vzít v úvahu, že nižší segmenty budou v budoucnu vyžadovat elektromobily, proto připravujeme koncepty. Brzy o tom budeme diskutovat. Automobily v menších segmentech jsou pro nás důležité a velmi zajímavé,“ prozradil Brandstätter.
Na více informací byl skoupý, nicméně všichni očekávají, že novinka ponese název Volkswagen ID.1 a dostane coby základ zjednodušeno a také zmenšenou verzi platfromy MEB. Vůz by tak měl zcela nahradit model Up! a jeho deriváty. Předchozí zprávy navíc naznačovaly, že ID.1 by se měl dostat do produkce okolo roku 2025, ovšem podle některých indícií, které Brandstätter poskytl, by se tak mohlo stát mnohem dříve.
S tím souvisí i dřívější představení kompletní sériové verze vozu. Otázkou ovšem zůstává, v kolika konfiguracích se novinka představí. Dříve se totiž spekulovalo nejen o variantě hatchback, ale také o výkonné verzi Crozz a i verzi s většími vnitřním prostorem.
Mimo ID.1 chce Volkswagen v budoucnu stavět také o něco méně racionální vozy. Na trh plánuje uvést elektromobily s výrazně sportovním charakterem, které budou vystupovat pod značkou ID R. Prvním z nich by se měl stát konkurent pro Roadster od Tesly, který by měl dorazit již v roce 2025.
Do té doby ovšem Volkswagen musí prokázat, že rodina ID má na trhu své míst. ID.3 začíná pomalu plnit garáže držitelů objednávek a po něm budou následovat hned čtyři další modely spadající do této rodiny.