Volkswagen činí při pokusu o reorganizaci svých obchodních operací těžká rozhodnutí. Automobilka čelí silnému finančnímu protivětru a snaží se snížit náklady, což by mohlo zahrnovat první uzavření továren v Německu . „Ekonomické důvody“ již ovlivňují závody mimo domovskou zemi VW, přičemž automobilka minulý týden oznámila, že prodá závod a dvě testovací dráhy v Číně.
Uzavírání a propouštění je podle ředitele nezbytné
VW prodává továrnu, kterou provozuje jako společný podnik se SAIC v čínském regionu Sin-ťiang. Volkswagen však také oznámil, že rozšiřuje své partnerství s čínskou společností, přičemž slíbil představit 18 nových modelů do roku 2030 a prodloužit jejich smlouvu do roku 2040. První dva nové vozy, oba elektromobily, dorazí již v roce 2026.
Prodej závodu v regionu Sin-ťiang přichází po letech vnějšího tlaku na opuštění oblasti, kde organizace pro lidská práva odhalily porušování práv místního ujgurského obyvatelstva, které podle Nikkei Asia zahrnuje nucenou práci. Představitelé Pekingu i Volkswagenu popírají jakékoli zneužívání, ke kterému tam dochází.
Začátkem minulého týdne generální ředitel značky VW Thomas Schafer prozradil, že nechápe, jak by společnost mohla dosáhnout svých cílů bez alespoň jednoho uzavření továrny v Německu. K propouštění pravděpodobně dojde i přesto, že podniková rada věří, že by se tomu automobilka mohla vyhnout snížením mezd.
Ať tak či onak, Volkswagen má před sebou kamenitou cestu, protože se pohybuje v rostoucích nákladech, rostoucí konkurenci a klesajícím prodeji na některých kritických trzích. Není to vzorec pro úspěch, ale může to napravit, pokud podnikne správné kroky, které budou pravděpodobně zahrnovat další uzavření závodu v budoucnu.