Volkswagen Golf už není ani po ukončení výroby v USA na vrcholu prodejních žebříčků v Evropě. I tak zůstává stále oblíbeným vozem vzhledem k tomu, že se minulý rok prodalo více než 160 tisíc kusů.
Co ukazuje video?
V oficiálním videu zdůrazňujícím, jak byl VW v roce 2023 zaneprázdněn, se generální ředitel Thomas Schäfer ohlédl na uvedení důležitých produktů na trh. Seznam nových vozidel zahrnoval Tiguan a Passat nové generace spolu s ID.7 a aktualizovaným ID.3. Na konci videa šéf společnosti oznámil, že facelift Golfu bude vydán někdy v průběhu letošního roku 2024.
Soudě podle střešních ližin se díváme na kombi Golf. Má nové světlomety, „unibrow“ LED světelnou lištu a osvětlený odznak VW. Když facelift Touaregu počátkem minulého roku debutoval v Evropě, měl také podsvícený odznak, ale na zádi.
Golf Mk8 už má rozsudek smrti ještě před premiérou Mk8.5. VW oznámil, že pouze elektrický Mk9 přijde v roce 2028 na novou koncernovou platformu SSP. Pokud tito dva nebudou chvíli mírumilovně koexistovat, Golf s benzinovým/dieselovým motorem bude zhruba za čtyři roky vyřazen. VW také oznámil, že od roku 2033 bude v Evropě vyrábět pouze EV.
Mezitím se zdá nepravděpodobné, že Mk8.5 vrátí Golf zpět na vrchol prodejních žebříčků. Testovací vozidla navrhovala mírné změny designu, který mnozí právem označili za nudný. Uvnitř VW dává masivní dotykovou obrazovku, protože to se zdá být v dnešní době normou. Obří tablety mají také Tiguan, Passat a ID.7 a Golf bude následovat.
GTI by si nakonec manuál mohl ponechat, přestože se proslýchalo, že půjde pouze o DSG, a pro hot hatch by mohlo být více výkonu. VW také aktualizuje vrchol R, který je v některých částech světa nabízen jako praktičtější vůz.