Pokud si otevřeme okénko aktuálních trendů ve zděšení z produkce emisí jednotlivých voz tak zjistíme, že momentálně je nejvíce trendy hovořit především o emisích oxidu dusíku u naftových motorů. Ovšem CO2 a šílenství kolem něj stále neopadává a své o tom ví i Ferrari a Aston Martin.

Oficiální zpráva od evropské agentury pro životní prostředí vydala oficiální zprávu o stavu trhu s novými osobními vozy a lehkými auty z uhlíku ve vztahu k produkci emisí CO2. Zpráva se tedy zabývala samozřejmě informacemi normovanými a udávaným oficiálně, i když se může realita od stavu na papíru velmi zásadně lišit.

Průměrně každé nové auto vypustilo do ovzduší jen za loňský rok 119,5 g oxidu uhličitého na jeden kilometr. To je oproti plánovaným 130 g na kilometr o osm procent méně a ve srovnání s rokem 2014 kleslo celé číslo o 3,1%. Výroční zpráva EET mluví takto: „Pokud automobilky chtějí dosáhnout cíle pro roky 2020 a 2021, tedy 95 g/km, budou muset pokračovat ve snižování podobným tempem. Většina výrobců aut své specifické cíle v této oblasti splnila a jsou na dobré cestě. “

 

Značky jako Renault, Toyota, Peugeot a Citroën se mohou pochlubit velmi slušnými výsledky. Během příštích šesti let jim stačí snížit průměrné emise jen o 16 g na kilometr. Nejlépe si stojí Peugeot s 104 g. Ovšem na zcela opačném konci tabulky zůstávaly značky jako Jaguár či Land Rover, které mají vysokých 164 g.

 

Zamakat na sobě však musí i Fiat Chrysler, Ford či BMW. Mluvčí Fordu se vyjádřil takto:  „Nedosáhnete lineárního zlepšení, protože roční flotilové emise jsou ovlivněny řadou faktorů včetně výměny modelových řad, vývoje a představení nových motorů a další nové techniky.“ Značka se zavázala splnit.

 

Ovšem plnění dělá problémy především výrobcům luxusních sporťáků za což dostávají pokuty. Aston 36 tisíc eur a Ferrari 410 tisíc eur, což už je poměrně hmatatelné.