Společnost Volvo usiluje o lepší baterie, připravuje se na zavedení operačního systému značky Volvo a pokračuje v průkopnické práci v oblasti bezpečnosti vozidel.
Hlavní plány společnosti
Klade si za cíl dosáhnout do roku 2025 poloviny svých prodejů elektromobilů s přechodem na řadu pouze pro elektromobily do roku 2030 a pro tyto ambice bude zásadní partnerství s výrobcem baterií Northvolt.
Nový interní operační systém vyvinutý ve spolupráci se společností Google podpoří revidované rozhraní infotainmentu, které má omezit rozptýlení řidiče.
Volvo bude analyzovat data z lidarových a radarových senzorů svých vozidel v reálném čase, aby mohla rychle zavést bezdrátové aktualizace, které zvýší autonomní schopnosti jejích vozidel.
Rozšíření elektromobilů
Společnost Volvo chce, aby elektrická vozidla do roku 2025 představovala 50 procent jejích prodejů a do roku 2030 kompletní řadu elektromobilů, a přestala pracovat na spalovacích motorech. Společnost Volvo uzavřela partnerství se švédským výrobcem baterií Northvolt a spolupracuje na zvýšení hustoty energie až o 50 procent oproti dnešním bateriím a zkrácení doby nabíjení na polovinu do poloviny 20. let 20. století. Cílem společností Volvo a Northvolt je vyrábět baterie pouze s využitím obnovitelné energie a recyklovat co nejvíce materiálu ze starých baterií.
Technologie baterií
Příští generace elektromobilů Volvo EV bude také zahrnovat obousměrné nabíjení, takže majitelé domů mohou – alespoň teoreticky – napájet svůj dům prostřednictvím baterie svého vozu v době špičkové poptávky, kdy může být elektřina dražší a špinavější než v době mimo špičku. To bude záviset na nabíjecím zařízení vlastníka a na fakturačních zásadách jejich místních společností. Volvo se dlouhodobě věnuje vertikální integraci pro výrobu elektromobilů a doufá, že přinese vlastní návrh, vývoj a výrobu baterií, motorů a softwaru.
Autonomní řízení
Reputace společnosti Volvo je postavena na její oddanosti bezpečnosti a společnost zdůraznila, jak systémy autonomního řízení pomohou snížit počet nehod. Senzory Lidar, jako jsou senzory na vrcholu Concept Recharge, doplní radarové a tradiční kamery, aby zlepšily přesnost schopnosti vozu vizualizovat prostředí kolem sebe. Volvo – se svolením vlastníka – zpracová data shromážděná těmito senzory v reálném čase, aby mohla rychleji poskytovat bezdrátové aktualizace a postupně zvyšovat úroveň autonomního řízení, jaké jsou její vozy schopny. Společnost Volvo uvedla, že se zaměřuje na to, aby nejprve na dálnice přinesla nekontrolovanou autonomní jízdu a poté ji postupně rozšiřovala do různých geografických umístění, jakmile budou k dispozici data z těchto oblastí.
Výpočetní systém
Volvo také oznámilo nový základní výpočetní systém, který představí na elektromobilu, který dorazí příští rok. Systém, který byl vyvinut s partnerskou společností Nvidia, se skládá ze tří hlavních počítačů, přičemž jeden je věnován zpracování vidění a umělé inteligenci, druhý pro obecné výpočty a třetí se zaměřuje na infotainment. Základní systém také sníží počet elektronických řídicích jednotek na palubě každého Volva ze 100 na 50, čímž se ušetří hmotnost a zlepší energetická účinnost.
Jádro výpočetního systému bude spojeno s vlastním interním operačním systémem společnosti Volvo, zvaným VolvoCars.OS, vyvinutým ve spolupráci se společností Google. Nový informační a zábavní systém je zaměřen na bezpečnost, přičemž obrazovka vozidla rozděluje informace jasným a jednoduchým způsobem, aby se zabránilo rušivému řízení. Na obrazovkách se zobrazí pouze ty nejrelevantnější informace založené na jízdní situaci s důležitými funkcemi vpředu a uprostřed, místo aby byly zakryty v podnabídce. U budoucích produktů Volvo bude váš telefon fungovat jako klíč a aplikace Volvo Cars bude použita k vyhledání a placení za nabíjení a aktivaci vzdálených funkcí, jako je předehřev a chlazení.
Mnoho funkcí, které si společnost Volvo představila na veletrhu Tech Moment, se poprvé představí na vlajkové lodi SUV, která má být představena příští rok. Očekává se, že to bude elektrický nástupce modelu XC90 , největšího vozidla, které Volvo v současné době vyrábí, a mělo by se silně podobat konceptu dobíjení.