McLaren Artura 2023 již byl svolán kvůli potenciálně uvolněným maticím, které by mohly způsobit únik paliva. Problém se však týká pouze malého počtu vozů v USA. Vysokotlaké palivové potrubí na svolávaných vozidlech je vybaveno za studena tvarovanými maticemi s válcovanými závity, které se mohou uvolnit ze spojení s palivovým čerpadlem a v důsledku toho způsobit únik paliva, uvádí zpráva NHTSA ze svolávací činnosti. Spoj, kde by se mohly matice uvolnit, se nachází v blízkosti součástí motoru, které se zahřívají a mohou tak tvořit zdroj vznícení, uvádí zpráva.
Problém se týká méně než 164 vozů
Podle McLarenu je problém způsoben typem použité matice. Za studena tvarovaná matice s válcovanými závity použitá na dotčených vozidlech může mít podle automobilky příliš nízký koeficient tření na zajištění spolehlivého spojení, což je výsledkem výrobního procesu dotčených matic. Některá auta byla vybavena plně opracovanými maticemi a svolávací akce se jich netýká.
Zpráva o svolávacích akcích uváděla, že je potenciálně postiženo 164 vozů, ale mluvčí McLarenu Roger Ormisher řekl Motor Authority, že pravděpodobně postiženo bude méně než 50 vozů v rukou zákazníků, protože zbytek byl buď v tranzitu, nebo byl součástí interní flotily McLarenu.
Prodejci vám bezplatně vymění vysokotlaké palivové potrubí. McLaren používá své výrobní záznamy k určení, kterých vozů se problém týká, ale neprojednal časovou osu, kdy by majitelé měli upozornit na to, kdy mají vzít svá auta pro tuto opravu.
Plug-in hybrid Artura byl poprvé představen v roce 2021, i když dodávky zákazníkům začaly až v polovině tohoto roku. McLaren začátkem tohoto měsíce potvrdil, že prodal některá historická auta ze své sbírky dědictví, aby zaplatil za vývoj „určitých technických vylepšení“ pro Artura, což je první McLaren navržený zcela od nuly od supersportu MP4-12C před téměř deseti lety.