Glickenhaus oznamuje, že plánuje používat výměnné kryogenní vodíkové nádrže. Společnost plánuje, že tyto nádrže budou vyměnitelné jako propanové nádrže, které používáte pro váš plynový gril. Elektrifikace sleduje silniční auta v terénu. Zatímco elektromobil s krátkým dojezdem by mohl fungovat například pro Extreme E, lidé jedoucí pouští v závodech, jako je Baja 1000, nemusí mít přístup k rychlému nabíjení, když baterie začne docházet. Snad nejzřejmějším řešením problému s vytrvalostními závody EV by bylo použití určených, geograficky umístěných nabíjecích stanic, které slouží jako kontrolní body.
Je zde zatím řada problémů
Existuje také jiný způsob a sice vodík. Přinejmenším lidé ze Scuderia Cameron Glickenhaus si to myslí a aktualizovali své terénní závodní nádrže, aby odpovídaly tomuto účelu. Příhodně pojmenovaný Hydrogen Boot je v podstatě terénní vozidlo na vodíkové palivové články založené na Bootu společnosti. Zatímco vozidla s vodíkovými palivovými články mají v Evropě i USA zjevná omezení kvůli palivové infrastruktuře, tato technologie by mohla být řešením, jak přiblížit terénní vytrvalostní závody nulovým emisím.
To znamená, že detaily jsou na této vodíkové nádrži jasné. Co víme, je, že tento Boot bude používat kryogenní superkritický vodík, což v podstatě znamená, že půjde o kapalné palivo. Má to ale háček: Glickenhaus nemá přístup k palivu, aby mohl otestovat svou vodíkovou nádrž. A i kdyby tým mohl najít zdroj pro toto relativně exotické palivo, společnost nemá dostatečné úložiště, aby si udržela požadovanou nízkou teplotu. Glickenhaus dokonce poznamenává, že neexistují přesně jasné předpisy FIA týkající se používání vodíku v off-roadových soutěžích.
To vše přispívá k tomu, že tato vodíková bota je přinejlepším ambiciózní. Společnost by se ještě mohla obrátit na tradičnější systém skladování vodíkových palivových článků, aby otestovala tento terénní stroj. Jsme nadšení, že uvidíme, co se vyvine.