Bruno Sacco jednou řekl, že „Mercedes-Benz musí vždy vypadat jako Mercedes-Benz“. Italský designér se o to ujistil během své dlouhé kariéry ve společnosti nesoucí třícípou hvězdu. Některé z nejznámějších vozů německé luxusní značky byly vytvořeny během 41 let, které strávil po krátkém působení u výrobců karoserií Ghia a Pininfarina.

Talent tohoto mistra se rychle projevil

Mercedes najal Sacca v roce 1958 jako druhého stylistu, aby pracoval na vývoji před karoserií, než dostal na starost oddělení designu karoserie a rozměrových konceptů. Pozoruhodné návrhy během jeho prvních let zahrnovaly 600 (W100) a 230 SL aka „Pagoda“ (W113). Kromě sériově vyráběných vozů se talentovaný konstruktér podílel na experimentech s koncepty, které měly rotační motory a křídlové dveře, jako jsou C 111 a C 111-II.

V roce 1975 byl Sacco jmenován vedoucím oddělení stylistiky. Jeho prvním projektem byl W123 T-Modell, předchůdce vozu třídy E. Zaujímá zvláštní místo v historii Mercedesu, protože to byl první vůz společnosti. Napsal také třídu S W126 a její elegantní protějšek kupé C126. Také během 70. let byl podepsán design třídy G s ním u kormidla.

Desetiletí po nakreslení těchto vozů byl návrhář narozený v Udine citován, jak řekl, jak byl na řadu 126 obzvláště hrdý: “Modelová řada 126 ve všech designových podobách je to nejlepší, co jsem pro Mercedes-Benz udělal.” Aby dal najevo své uznání této rodině modelů, zaparkoval Sacco tmavě modrý 560 SEC ve své garáži, když odešel do důchodu.

Saccova práce také pomohla Mercedesu přilákat mladší klientelu uvedením řady 190 (W201), předchůdce třídy C. Totéž platí pro jeho pozdější práci, když byla v roce 1997 uvedena třída A. Jeho projekty zahrnovaly vše od původního luxusního SUV třídy M až po minivan třídy V. Než odešel 31. března 1999 do důchodu, poslední vozy, které navrhl, byly W220 S-Class a mechanicky příbuzný C215 CL-Class.

Některá z těchto vozů byla vyrobena během éry přehnaně konstruovaných vozidel, díky čemuž si Mercedes vysloužil pověst „postavený jako tank“. Saccovy návrhy jsou nadčasové, zvláště ty, které vyšly v prvních desetiletích jeho dlouhé kariéry u Mercedesu. Mnoho let po odchodu do důchodu tento nesmírně talentovaný automobilový designér řekl:

“Mercedes byl můj život a stojím si za tím na sto procent.”

Bruno Sacco zemřel 19. září v německém Sindelfingenu ve věku 90 let.