Značka Škoda si drží výsadní postavení i v prodeji ojetých vozů. Model Yeti je prvním SUV značky Škoda a stále si získává čím dál více příznivců. Nám jeden starší k otestování zapůjčila firma AAA Auto.

ŠKODA Yeti 4×4

Model Yeti je prvním SUV značky Škoda, kterému dominuje výrazně tvarovaná maska chladiče obklopená čtveřicí světlometů, zatímco zadní část pětidveřové karoserie s kolmou výklopnou zádí evokuje praktické využití. Vyšší pozice sezení přináší pocit bezpečí, výborný výhled z vozu i snadnější nastupování.

Jetý Yeti z AAA Auto

Při nákupu staršího auta v AAA Auto rozhodují tři faktory. U většiny aut je na prvním místě cena, až pak ujeté kilometry a rok výroby. U SUV tyto tři základní body přeskakuje čtvrtý, rozhodující faktor a tím je pohon kol.  Zde si nejprve každý kupec musí určit, v jakém terénu bude Yetiho provozovat.  Naše volba pro test padla na pohon všech kol.

SKODAHOME.cz testuje

Původní náš záměr byl Yetiho vyzkoušet v terénu na sněhu, ale bohužel počasí bylo proti a přišla obleva. Rozhodli jsme vůz vyzkoušet na nezpevněném mazlavém terénu, který částečně nahradil sníh.

Zapůjčený vůz ŠKODA Yeti 4×4 byl vyroben v roce 2009 a měl najeto 76 tisíc kilometrů. Zvenčí nejevil žádné větší poškození a i interiér byl ve velmi slušném stavu. Nás ale nejvíce zajímal podvozek a pohon všech kol. Motor 2,0 TDI běžel klidným, pro sebe charakteristickým zvukem.

Na silnici jel Yeti klidně, bez slyšitelného klepání či hučení podvozkových částí. Poté přišel na řadu terén a test pohonu 4×4. Pro test jsme si vybrali cestu se zmrzlým podkladem a pokrytou jemným mazlavým blátem. Škodováckému SUV tento terén nedělal žádný problém a po 76 tisících kilometrech pracoval bezchybně.

Závěrem

Již z počtu nabízených vozů je vidět, že čtyřkolky jsou v menšině a zájem o ně stoupá. Po našem menším testu, který byl mnohem větší než zkušební jízda v bazaru AAA Auto při koupi vozidla, můžeme s klidem říci, že i starší SUV s okřídleným šípem ve znaku je dobrá koupě.