Nová ŠKODA Octavia se začlenila do rodiny Scoutů. Individualistický všestranný automobil zaujme svými vynikajícími jízdními vlastnostmi i mimo zpevněné cesty, moderním pohonem všech kol a robustním offroadovým vzhledem. V porovnání s předchozím modelem kl
ŠKODA Octavia Scout
Tento crossover současně nabízí velkorysý vnitřní prostor, vysokou funkčnost, nejmodernější bezpečnostní a komfortní systémy a jedinečný poměr ceny a nabízené hodnoty.
„Svou mimořádnou všestranností demonstruje nová ŠKODA Octavia Scout silné vlastnosti naší značky,“ říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „U nás si označení ‚Scout‘ musí každý zasloužit. Octavia Scout má nejen robustní vzhled se zvětšenou světlou výškou, ale vyniká také skvělým pohonem všech kol s vynikající trakcí a stoupavostí. Naše novinka splňuje nejvyšší nároky na techniku, estetiku a životní styl. Nová ŠKODA Octavia Scout je odpovědí na požadavky stále většího množství našich zákazníků, kteří hledají automobil se svébytnou osobností.“
Zahájení prodeje je plánováno na srpen 2014. Octavia Scout je od roku 2007 nedílnou součástí modelové palety značky ŠKODA a její druhá generace má dále pokračovat v úspěšném působení na trhu. Od roku 2007 do konce roku 2013 dodala ŠKODA zákazníkům na celém světě zhruba 53 600 vozů Octavia Scout. To představuje zhruba 8 % celkových prodejů modelu Octavia Combi v tomto období. Nová Octavia Scout je v nabídce výhradně ve verzi kombi.
S vozem Octavia Scout dokazuje ŠKODA opět své bohaté zkušenosti s modely vybavenými pro jízdu mimo zpevněné cesty. Mladoboleslavská automobilka má aktuálně ve svém portfoliu celkem 6 vozů s dobrodružným vzhledem: Octavia Scout, Fabia Scout, Fabia Combi Scout, Roomster Scout, Yeti Outdoor a Superb s paketem Outdoor.
Silný charakter
Z nové generace modelu Octavia Scout vyzařuje sebevědomí a nezaměnitelnost. „Octavia Scout má výrazný vzhled, který skvěle ladí s technikou pohonu všech kol a propůjčuje vozu silný charakter,“ říká šéfdesigner značky ŠKODA Jozef Kabaň.
Příď se vyznačuje robustním nárazníkem ve specifickém designu a černými plastovými díly. Ve spodní části je zakončen nástavcem ve stříbrné barvě. Speciálně pro potřeby novinky v řadě Octavia byly také navrženy ostře řezané mlhovky. Mřížka chladiče nese plaketku s označením modelu.
Černé plastové kryty chrání prahy a podběhy po celém boku vozu, jasně identifikují model Octavia Scout při pohledu z profilu. Ochranné lišty z černého plastu jsou i na dveřích. V designu hliníku se standardně dodávají kryty vnějších zpětných zrcátek, na přání pak také podélné střešní nosiče.
Světlá výška nového modelu Octavia Scout vzrostla oproti standardní verzi o celkem 31 milimetrů na 171 milimetrů. Standardně dodávaný paket pro špatné cesty chrání podvozek při cestách v náročnějších podmínkách. Octavia Scout obouvá 17″ kola z lehké slitiny s pneumatikemi 225/50 R17.
Záď je jasně a precizně uspořádána. Po stranách nárazníku jsou zakomponovány odrazky, tzv. kočičí oči. Černým krytem chráněná spodní část nárazníku má uprostřed stříbrný offroadový prvek.
Také interiér má svůj vlastní charakter. Nápis Scout je například na ozdobných prahových lištách vpředu, tříramenném koženém volantu a hlavici řadicí páky. Dekorativní lišty na dveřích mají specifický design Scout. Přístrojovou desku lze objednat v klasické kombinaci černá/černá, nebo v kombinaci černá/hnědá. Sedadla mohou být potažena buď látkou (pouze hnědý odstín), nebo kombinací kůže a Alcantary (dvě alternativy: černá, resp. hnědá).
Octavia Scout disponuje stejně velkorysou nabídkou vnitřního prostoru jako Octavia Combi. Interiér patří k největším ve své třídě díky příkladným hodnotám délky interiéru (1 782 mm), místa před koleny vzadu (73 mm) a prostoru nad hlavou vpředu i vzadu (983 mm, resp. 995 mm). Zavazadlový prostor pojme 610 litrů, při sklopených zadních sedadlech dokonce 1 740 litrů. Při sklopeném opěradle sedadla spolujezdce lze do vozu naložit předměty o délce až 2,92 metru.
K tomu přistupuje ještě řada „Simply Clever” detailů, jako oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, Cargo Element, škrabka na led umístěná ve víčku palivové nádrže, držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče, koš na odpadky ve výplni dveří a mnoho odkládacích prostor.
ŠKODA Octavia Scout se dodává v kompletní barevné paletě modelové řady Octavia,která zahrnuje devět metalických odstínů a čtyři pastelové barvy, včetně nové bílé Laser.
Vynikající jízdní vlastnosti díky modernímu pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex 5. generace
Octavia Scout přijíždí výhradně s pohonem všech kol. Mimořádné jízdní a trakční vlastnosti na silnicích i mimo ně zaručuje moderní systém pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex 5. generace. Distribuce síly mezi jednotlivými koly se mění podle aktuálních jízdních podmínek. V porovnání se spojkou Haldex 4. generace, která byla v modelu Octavia Scout používána dosud, je nová technika o 1,4 kg lehčí.
Nová ŠKODA Octavia Scout dostala do vínku vynikající schopnost tažení těžkých přívěsů. Vůz utáhne přívěs o hmotnosti až 2 tuny, což je o 25 % více než dosud. Excelentní je i stoupavost. Díky zvětšení nájezdových úhlů na 16,7° vpředu a 13,8° vzadu zvládá Scout bez problémů i náročnější terénní nerovnosti. Stabilní chování při rozjezdu a v nízkých rychlostech podporuje elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS).
Nová Octavia Scout je standardně vybavena dvoustupňovým systémem ESC. Stiskem jediného tlačítka lze nastavit chování elektronické stabilizace podle aktuální jízdní situace.
Tři motorizace a premiéra motoru 2,0 TDI/135 kW s DSG a pohonem 4×4
Pro nový model Octavia Scout se dodávají tři motory: dva naftové a jeden benzinový. Agregáty jsou výkonnější a zároveň úspornější než u předchozího modelu. Zároveň jsou až o 29 kg lehčí. Standardem je pro ně moderní pohon všech kol a ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Všechny tři motorizace splňují emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014.
Vrcholnou pohonnou jednotkou je naftový motor 2,0 TDI/135 kW (184 k) v atraktivní kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem 4×4. V takovéto kombinaci se tento motor ve voze značky ŠKODA objevuje vůbec poprvé. Kombinovaná spotřeba činí pouhých 5,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 134 g/km.
Naftový motor 2,0 TDI/110 kW (150 k) je dodávaný výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor dosahuje spotřeby 5,1 l/100 km a hodnoty emisí CO2 ve výši 129 g/km.
V benzinovém provedení se Octavia Scout dodává s motorem 1,8 TSI/132 kW (180 k) a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba činí 6,9 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 158 g/km.
Bezpečnost a komfort na vysoké úrovni
Bezpečnostní výbava nové generace modelu Octavia Scout stanovuje nová měřítka. V případě nehody chrání posádku až devět airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy. Na přání je v nabídce široká paleta asistenčních systémů a bezpečnostních prvků, mj. Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, Lane Assistant (asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu), multikolizní brzda s automatickým brzděním v případě nehody, Crew Protect Assistant (proaktivní ochrana cestujících na předních sedadlech) a Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče).
Díky moderní konstrukci podvozku s inovovanými nápravami přesvědčí nová Octavia Scout excelentními jízdními vlastnostmi v téměř každé situaci. Vzadu má vůz víceprvkovou nápravu. Přední náprava typu MacPherson s trojúhelníkovými spodními rameny je mezigeneračně o 2,8 kg lehčí.
Dále je v nabídce na přání řada elektronických komfortních asistenčních systémů: Adaptive Cruise Assistant (adaptivní tempomat), Intelligent Light Assistant (asistent dálkových světel), Automatic Parking Assistant (parkovací asistent) a Traveller Assistant s rozpoznáváním dopravních značek. Nová Octavia Scout může být mimo jiné na přání vybavena systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY (Keyless- Entry-Start-and-Exit-System). Nově je volitelně k dispozici také Optical Parking Assistant (parkovací kamera) a tříramenný kožený multifunkční volant s logem Scout. Rádio Swing se dočkalo vylepšení v podobě 5″ barevného dotykového displeje.