- Druhá generace plug-in hybridního pohonu modelu Superb Combi iV nabízí čistě elektrický dojezd více než 100 km v režimu WLTP
- Základní motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií, vrcholná verze motoru 2,0 TSI s výkonem 195 kW a pohonem všech kol
- Nabídku motorů doplňují dva naftové motory 2,0 TDI, základní s výkonem 110 kW (150 k) a silnější 142 kW (193 k), který disponuje pohonem všech kol
- DCC Plus pokrývá ještě širší škálu od komfortního až po sportovní nastavení odpružení
Šest variant motorů
Škoda Auto nabízí pro zcela nový Superb šest všestranných, moderních a velmi úsporných pohonných jednotek s výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Patří mezi ně benzinový motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií, která se u vlajkové lodi Škoda z portfolia modelů se spalovacími motory objevuje poprvé, a také nejnovější generace plug-in hybridního pohonu. Ten poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k) a díky větší vysokonapěťové baterii umožňuje čistě elektrický dojezd více než 100 km v režimu WLTP. Nabídku pohonných jednotek doplňují dva benzinové motory 2,0 TSI a dva naftové motory 2,0 TDI, přičemž u vrcholných verzí je standardem pohon všech kol. Všechny varianty se dodávají s automatickou převodovkou DSG. Na přání dodávaná nová generace adaptivního podvozku DCC Plus nabízí rychlejší reakce a širší škálu nastavení odpružení od luxusního komfortu až po výrazné dynamické vlastnosti.
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje, říká: „Zcela nový Superb je díky široké nabídce nejmodernějších pohonných jednotek efektivnější než kdykoli předtím v historii modelové řady. Nová generace plug-in hybridního pohonu zajišťuje dojezd na čistě elektrický pohon přes 100 km. Kromě toho je nyní Superb poprvé k dispozici s mild-hybridní technologií. Ideální jízdní vlastnosti a komfortní jízdu za všech okolností pak garantuje nový systém DCC Plus, který zároveň poskytuje vynikající dynamiku a sportovní jízdní vlastnosti, kdykoli si to zákazník přeje.“
Plug-in hybridní pohon s novým motorem 1,5 TSI a větší vysokonapěťovou baterií
Nová generace plug-in hybridního pohonu, jehož základem je motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) z nejnovější řady motorů EA211 evo2, je k dispozici výhradně pro model Superb Combi a poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Nová vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je přibližně dvakrát větší než její předchůdce a umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon více než 100 km v režimu WLTP. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech střídavého proudu lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Nabíjení na veřejných rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu je ještě rychlejší. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 50 kW může trvat nabití baterie z 10 % na 80 % pouhých 25 minut. Energie se obnovuje také při brzdění. Infotainment modelu Superb Combi iV je vybaven speciálními funkcemi pro přesnou lokalizaci nabíjecích stanic; v budoucnu bude podporovat také funkci Plug & Charge.
Základní motor s mild-hybridní technologií, automatická převodovka DSG jako standard pro všechny pohonné jednotky
Novým základním motorem pro model Superb je zážehový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), rovněž z nejnovější řady motorů EA211 evo2, s mild-hybridní technologií. Poprvé je ve voze Škoda Superb použit 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontová baterie. Energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Superb plachtit se zcela vypnutým motorem. Čtvrtá generace modelu Superb je k dispozici s dalšími dvěma benzinovými motory a dvěma naftovými motory. Stejně jako 1,5 TSI jsou všechny spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Dva benzinové agregáty 2,0 TSI mají výkon 150 kW (204 k) a ve vrcholném modelu 195 kW (265 k). Dva naftové motory 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Poslední jmenovaný a vrcholný benzinový motor jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. Všechny motory splňují poslední emisní normu Euro 6D.
Přehled pohonných jednotek
Pohon | Maximální výkon | Převodovka | ||
[kW] | [k] | |||
Benzinové motory | ||||
1,5 TSI mHEV | 4×2 | 110 | 150 | 7stupňová DSG |
2,0 TSI | 4×2 | 150 | 204 | 7stupňová DSG |
2,0 TSI | 4×4 | 195 | 265 | 7stupňová DSG |
Naftové motory | ||||
2,0 TDI | 4×2 | 110 | 150 | 7stupňová DSG |
2,0 TDI | 4×4 | 142 | 193 | 7stupňová DSG |
Plug-in hybrid (výhradně pro kombi) | ||||
1,5 TSI PHEV | 4×2 | 150 | 204 | 6stupňová DSG |
Vynikající syntéza komfortní a sportovní jízdy s adaptivním podvozkem DCC Plus
Zcela nový Superb je na přání k dispozici s novým adaptivním podvozkem DCC Plus, který je u modelu Superb L&K součástí standardní výbavy. Tato nová verze využívá dva nezávisle řízené ventily k oddělení odskokové a kompresní části odpružení. Dříve byly obě funkce řízeny jedním ventilem. Nová generace umožňuje rychlejší nastavení tlumení a širší rozsah tlumicích charakteristik. Řidič i cestující si rozdílu všimnou v podobě rychlejších reakcí, lepší jízdní dynamiky a vyššího jízdního komfortu. Při vhodném nastavení DCC Plus zůstává karoserie vozu vyrovnanější a méně náchylná k vibracím a vertikálním pohybům, zejména při jízdě po špatném povrchu vozovky, dlažebních kostkách a dalších nerovnostech.