K prvnímu jízdnímu testu nového vozu ŠKODA Fabia jsme se vypravili až do teplého Portugalska k Atlantickému oceánu. Nižší, širší, to jsou hlavní znaky, které doplňuje kvalitní podvozek.
Nová ŠKODA Fabia
Již na první pohled zaujala nová ŠKODA Fabia svým designem, který je podstatně sportovnější, výraznější a atraktivnější, boduje vyvážeností svých proporcí, krystalickými tvary a ostrými liniemi. Zároveň nabízí jako ostatní modely s okřídleným šípem ve znaku dostatek prostoru a mnoho promyšlených detailů.
„Design nové generace modelu Fabia je pokračováním evoluce designového jazyka značky ŠKODA,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „Poprvé vůz ŠKODA v rámci sériové výroby ukazuje designové prvky konceptu VisionC. Se svými novými proporcemi je Fabia moderní, atraktivní a svěží. Přitom jsme do sériové výroby převedli i některé geny z našich soutěžních speciálů a vytvořili tak nejemocionálnější model Fabia všech dob.“
Přímočarost a preciznost v harmonii s ostrými hranami, konvexními a konkávními plochami, krystalickými tvary, trojrozměrnými prvky a výraznou hrou světel a stínů dělají z novinky vůz s vlastním charakterem. „Nová Fabia má velice silný charakter a je dynamičtější než kdykoli v minulosti,“ říká šéfdesignér ŠKODA AUTO Jozef Kabaň. Za svůj atraktivnější vzhled vděčí automobil novým, pevnějším proporcím: Fabia je mezigeneračně o 8 mm kratší, o 90 mm širší a o 31 mm nižší. Mladoboleslavský zástupce segmentu malých vozů má navíc i zcela nový, všestranně individualizovatelný koncept interiéru s atraktivními barevnými kombinacemi.
Jízdní test nového vozu ŠKODA Fabia
Hned první kilometry ukázaly na kvalitní podvozek, který dobře sedí a zároveň nabízí dostatek cestovního konfortu. Nová ŠKODA Fabia si nechá líbit i sportovnější jízdu, kde jde dobře za volantem a v zatáčkách se chová neutrálně.
A jak je to s motory pro necelých 1000 kg těžký vůz? Zde jsme byli hlavně zvědaví na litrový tříválec známý z vozů ŠKODA Citigo. Za volant jsme usedli hned na letišti a pod kapotou jsme měli silnější z litrových motorů s 55 kW.
Již první sešlápnutí plynu ukázalo, že se nejedná o motor, se kterým by šlo závodit. Na druhou stranu při větším točení motoru a správném řazení rozjedeme Fabii ke svižné jízdě, kde si ale vezme přes sedm litrů na 100 km.
Ale vozu více sluší klidná jízda, při které je opět velmi důležité správně řadit. Do kopečku spíše více vytáčet, ale na rovince a z kopečka co nejdříve odřadit, až na pátý rychlostní stupeň. Při tomto stylu jízda si Fabie na posledních 40ti kilometrech řekla o 4,6 litru, a to asi bude zajímat běžného majitele nové Fabie.
Co říci závěrem?
Další motorizace jak benzínová 1,2 TSI, tak naftová 1,4 TDI Fabii vysloveně sluší. Z našeho pohledu nová ŠKODA Fabia svoji předchůdkyni překonává ve všech směrech. Jak designem, tak jízdními vlastnostmi i komfortem interiéru, který bychom mohli přirovnat vozům o třídu výše.
Velká fotogalerie ŠKODA Fabia -test Portugalsko
http://youtu.be/mCRIeTYSuTE