Každé tuningové auto většinou prochází několika evolucemi úprav. Některá se po tu dobu mění jen málo, některá se mění doslova před očima. Tahle Fabia Lukáše Černého je takový pomyslný střed. Úpravám se věnuje přes 3 roky a tohle je výsledek jeho práce. Vž
Škoda Fabia s bodykitem Axon
Provedené úpravy jsou vyzrálé, na autě nenarazíte na díl, který by nějak neladil s celkem jako takovým a nesou styl, který je dnes mezi úpravci hodně oblíbený – velká kola, kožený interiér a spousta chromu a zlata. Za základ druhé evoluce byl zvolen oblíbený bodykit Axon, doplněný o nástavce prahů v M3 stylu. Přední nárazník je ale výrazněji upraven. Místo nevýrazného otvoru uprostřed se zde objevila mřížka z faceliftované Octavie II. Ta ladí i s chladičovou maskou od Mattiga. Původní přední světlomety nahradily kousky s Angel Eyes technikou. Bok zkrášlily již zmiňované nástavce prahů a kapkovitá vnější zpětná zrcátka od FK Automotive. Kliky dveří zůstaly na svých místech. Zadní část vozu vyzdobil US-Style. Ten se zde prezentuje v podobě zkráceného a prodlouženého výkroje pro RZ. Trochu netradičně zůstal na svém místě zadní stěrač. Ten většinou putuje ze zádi jako první a jeho vývod je zaslepen. Střechu zdobí zkrácená a pochromovaná anténa. Další lehkou tunikovou anomálií je volba laku. Většinou se úpravci snaží zaujmout nějakým netradičním odstínem, metalízou, perletí nebo flip-flop lakem. Lukaš zůstal u klasické škodovácké červené.
Třídílné osmnáctky se zlacenými šrouby
Možná i díky této skutečnosti nemůžete přehlédnout kola, která jsou díky své velikosti 8,5×18 palců a bílému odstínu hodně výrazná. Jsou třídílná, takže nebyl problém zvlášť nastříkat střed, vyleštit límec a sešroubovat to dohromady zlacenými šrouby. Pro zachování co nejmenšího průměru kol jsou na ráfcích nataženy pneumatiky o rozměrech 215/35 R18. Ty se výrazně přiblížily k lemům blatníků a to o plných 70 mm. To vše díky nainstalovanému podvozkovému kitu od firmy HR. Brzdový systém pochází z verze RS a je vylepšen produkty firmy Mastersport. Pokud se blíže podíváte na podvozkové komponenty, zjistíte, že je většina z nich pokryta buď chromen nebo pozlacena. A je jedno, jestli se jedná o tlumiče, pružiny, kryty kol, kryt pístnice nebo většina šroubků. Plastové podběhy samozřejmě pokryl bílý odstín, doplněný o efektní airbrush.
Třívalec a 55 koní
Pod kapotou se sice ukrývá slabý tříválec, ale výkon nahrazuje dílenským zpracováním. Při pohledu na něj vám je vlastně úplně jedno, že ve svém nitru produkuje jen něco přes 55 koní. Zašlo se až do takových detailů jako zlacený držák měrky oleje nebo zlacené sponky hadic chladícího systému. Motoru ve výkonu pomáhají vlastně jen dvě úpravy – otevřený vzduchový filtr Pipercross a laděný koncový díl výfuku od firmy Laityng. Motorový prostor včetně kapoty pokryl bílý odstín, plastové kryty agregátu a baterie naopak červený, doplněným airgrushem a pinstripingem. „Malůvky“ najdete na bíle lakované baňce chladící kapaliny a přívodu vzduchu k filtru. Zlatá jsou také všechna víčka a šrouby. Celý blok motoru a rozpěrná tyč tlumičů prošla leštěním. Chromem pokryl alternátor, řemenice atd.
Interier pokryla bílá kůže a koženka
I přesto, že si interiér zachoval původní tvary, je k nepoznání. Nudná šedivá a černá nenávratně zmizela. Vystřídala je bílá, červená, chrom a zlato. Interiér by se dal rozdělit na dvě části. První pokryla bílá kůže a koženka, jako například sedadla z verze RS, čalounění palubní desky a obkladů dveří. Na posledních dvou jmenovaných místech se objevilo i lakování – bílé i červené. Samotnou kapitolou je strop. Ten je nyní laminátový, bíle lakovaný s výrazným airbrushem. Na stejný motiv narazíte i na palubní desce a obkladu dveří kufru. Ovladače topení a páčky pod volantem svítí chromem a volant Raid má nově upravený střed. Hifiapatatura je poskládána z komponentů značky Lighting Audio, kromě čelní jednotky DVD s vyjížděním LCD monitorem, ten dodala firma Clarion. O ozvučení se starají přední komponentní reproduktory, zadní ovály, monokanál a čtyřkanálový zesilovač a dvojice kapacitou. Druhý LCD monitor se uvelebil na platu kufru.