Jedním z nejoblíbenějších a také dostupných aut je Škoda Felície a nyní Vám jednu takovou vymazlenou představíme. Její narození v Mladé Boleslavi se datuje v roce 1997 jako běžná třínáctistovka. Když začala být felda moc obyčejným autem, začal otec ze synTřináctistovkový motor to není to pravé, tak autíčko dostalo nový motor o obsahu 1.6. Zážehový řadový čtyřválec uložený vředu napříč, s rozvodem OHC se dvěmi ventily na válec a s elektronickým vstřikováním benzínu má 75 koní (55kW). O zajímavý zvuk se pak stará laděný výfuk. Pak byl motor už více méně vylepšen jen esteticky. Bylo vyleštěno víko ventilů a přelakovaný kryt motoru doplněný o airbrush za pomoci kamaráda. Aby se motorový prostor dostal do správné tuningové podoby, byl ještě nalakován box na vzduchový filtr, rozpěrná tyč a byl odstraněn držák kapoty, který nahradily vzduchové vzpěry. Též bylo i okolí motoru doplněno o nějakou tu airbruschovou malůvku v podobě šachovnice.
O přenos výkonu motoru se přes pětistupňovou převodovku starají dělená kola BBS 7,5×15 palců obutých do pneumatik Dunlop sport o rozměru 195/50 R15. O posílení brzdného účinku se postarala zadní kotoučová náprava z VW Polo GTI a brzdiče byly nalakovány do červené barvy.
Nyní již přecházíme k exteriéru vozidla, na kterém se vyjímá červená barva proton R38 v bezbarvém laku. Na předním nárazníku jsou viditelné vlastní úpravy dopněné o leštěné tyčky. Zadní nárazník je vlastní výroby s otvorem pro koncovku výfuku a vše je doplněno univerzálními prahy. Přední část byla doplněna ještě o sportovní masku a mlhovky zasazené do předního nárazníku. Zadní páté dveře byly zavařeny, zamračeny nad světly, odstraněn znak Škoda a bylo připevněno velké křídlo. To bylo ještě na odtokové hraně střechy doplněno stříškou včetně brzdového světla.
Velkou změnou prošel interiér, který se od sériové výroby znatelně liší.Sedačky byly přečalouněny do béžovozlaté látky. Sladěny byly i plasty (zástavba muziky, lišty, část přistrojové desky a některé další), které byly nastříkány do zlaté barvy. Naopak další díly (palubní deska, tunel, sloupky) jsou oflokované, což je hodně častý materiál na úpravu interiéru. O doladění se starají vyměněné pedály a sportovní volant Sik, dále došlo k výměně budíků (tachometru, otáčkoměru, teploty chladící kapaliny, paliva) a lakované pojezdy předních sedaček.
Nedílnou součástí je i ozvučení Felície. Tato přestavba si vyžádala zásah do předních sloupků, kde jsou výškáče a kompletní předělání zavazadlového prostoru včetně laminátové zástavby. Jako řídící jednotka bylo použito JVC KD-AVX1 přehrávající též DD. Kousek nad rádiem v přístrojové desce se objevil i sedmipalcový monitor. V upravených tapecích předních dveří jsou dvě komponentní sady reproduktorů Lighning audio strike. O hudbu v zadní části se starají třípásmové ovály USBlaster. V zavazadlovém prostoru je ve vlastní ozvučnici subwoofer Rockford Fosfáte P3. Dále tam máme čtyřkanálový zesilovač Fosfáte T400-4 a digitální monoblok Rockford Fosgate T500-1db. V rohu mezi oběma zesilovači je připevněn jednofaradový kapacitor.
Tuto feldu můžete vidět při soutěžích v Tuning Cupu, kde sice letos ještě nevyhrála, ale ve finále se bude chtít poprat o nějaký ten pohárek. Nyní si prohlédněte fotogalerii a možná se i Vy něčím necháte inspirovat.