Nová příd s novými offroadovými designovými prvky a šestihranná maska chladiče posiluje robustnější vzhled nového modelu ŠKODA KODIAQ. Nové spoilery zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu a zajišťují součinitel odporu vzduchu cx od 0,31. LED přední světlomety, které jsou nyní užší než u předchůdce, jsou poprvé dostupné také v Matrix-LED verzi a zaručují výraznější vzhled. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE má rovněž nová 19″ kola z lehké slitiny, které na první pohled zaujmou specifickým vzhled.
ŠKODA KODIAQ SPORTLINE
Model KODIAQ SPORTLINE charakterizuje mnoho sportovních prvků karoserie, například černě lakovaný rámeček masky chladiče s matně černými lamelami. Lišty kolem bočních oken, kryty vnějších zpětných zrcátek, střešní ližiny a nápisy na pátých dveřích jsou rovněž lakované v černé barvě, zatímco výrazné koncovky výfuku a lišta nad zadním difuzorem jsou chromované. Přední a zadní nárazník a boční prahy jsou lakované v barvě karoserie. Součástí standardní výbavy modelu KODIAQ SPORTLINE jsou také 19″ antracitová kola z lehké slitiny Triglav, Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru i uvítacím efektem a zatmavená boční okna a sklo pátých dveří. Na předních blatnících se nachází plaketa s nápisem SPORTLINE.
Díky mnoha vylepšením nabízejí motory nové generace Evo vysokou účinnost a nízké emise. Díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory jsou emise oxidu dusíku (NOx) obou naftových motorů generace Evo hluboko pod stanovenou normou. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue® před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Oproti předchozím motorům byla optimalizována kliková hřídel a provedeny změny ve vedení výfukových plynů, v turbodmychadle, vstřikovací soustavě a systému řízení provozní teploty motoru, což vede ke snížení spotřeby. Výkonnější varianta naftového motoru má také lehčí písty z hliníkové slitiny a turbodmychadlo chlazené vodou.
Velmi obsáhlým paketem bezpečnostní výbavy je Asistovaná jízda 2.0, která je k dispozici ve dvou verzích a zahrnuje Prediktivní tempomat. Ten zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a s předstihem upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo dle rychlostních limitů. Součástí prediktivního tempomatu v modelu KODIAQ je také funkce Stop&Go. Pokud je KODIAQ vybaven automatickou převodovkou DSG, dokáže systém vůz samočinně zastavit a jestliže stání nepřekročí dobu tří sekund, zajistí také opětovný automatický rozjezd vozidla. Součástí Asistované jízdy 2.0 je také vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek, která využívá lepší kameru, dále Adaptivní vedení v jízdním pruhu, které rozpozná i práce na silnici a veškerá ohraničení vozovky, Asistent změny jízdního pruhu, Automatické parkování, Asistent při jízdě v koloně a Nouzový asistent.
Asistovaná jízda 2.0 Top nabízí navíc Panoramatický kamerový systém. Asistovaná jízda také pomocí Detekce držení volantu minimálně každých 15 sekund kontroluje, zda má řidič neustále ruce na volantu, a v případě například zdravotní indispozice řidiče tak dokáže zjistit, že vozidlo případně nikdo neovládá. Pokud taková situace nastane, zasáhne Nouzový asistent, který zapne varovná světla a v rámci jízdního pruhu, ve kterém automobil jede, začne brzdit až do úplného zastavení.
Součástí standardní výbavy od výbavového stupně Style je virtuální kokpit s 10,25″ displejem, který nabízí pět režimů zobrazení s pozměněnou grafikou: Klasické, Rozšířené, Moderní, Základní a Sportovní zobrazení, přičemž jednotlivé režimy lze individuálně nakonfigurovat. V modelech KODIAQ SPORTLINE a KODIAQ RS mají režimy zobrazení specifický, sportovnější design. Na přání je k dispozici také nabíjecí box ve středové konzoli pro bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. Mobilní telefony lze připojit a nabíjet také pomocí USB-C konektorů. Na přání je nabízen USB-C konektor u vnitřního zpětného zrcátka, kterým lze například napájet palubní kameru.