K našemu srovnávacímu testu jsme si vybrali tři modely vozu Škoda Octavia a jejich společným jmenovatelem byl výkon okolo 100 koní.
Škoda Octavia 100 koní
Škodovácký model Octavia si našla mnoho příznivců. My jsme proti sobě postavili tři motory o stejném výkonu 77 kW. V našem srovnávacím testu nechceme řešit v čem jsou octávky lepší než konkurence, ale hlavní pozornost jsme zaměřili právě na motory.
Škoda Octavia Combi Tour 1,6MPI (75 kW)
První jsme si vyzkoušeli již dosluhující model Škoda Octavia Tour v provedení combi a s motorem 1,6MPI. Od tohoto motoru jsme moc neočekávali, ale když vezmete užitnou hodnotu vozu, cenu (začíná pod 300.000,-Kč), je nám jasné, proč si tyto vozy stále udržují svoji klientelu. Hlavně nás překvapil motor, který si s autem lehce poradil a dobře zvládal klidnou, šetřivou jízdu. Očekávali jsme mnohem větší spotřebu, ale není problém ji udržet pod sedm litrů. Náš názor na tento model vyzní asi nejlépe, když řekneme, že Tour odchází do předčasného důchodu.
Fotogalerie Škoda Octavia Tour
Škoda Octavia 1,2 TSI DSG (77kW)
Zde jsme do ruky dostali nový benzinový motor pouze o obsahu 1,2 litru, který plní turbo s kompresorem. Oproti předchozímu modelu, se tento motor musí více vytáčet a dalším důležitým faktorem je u manuální převodovky časté a správně načasované řazení. My jsme měli zapůjčen motor s převodovkou DSG, která má přeci jen o něco větší spotřebu, než manuální. U tohoto motoru nás nejvíce zaujala jeho tichost a i při malém obsahu jeho pružnost. Je jasné, že milovníky dravé jízdy neosloví, ale je stvořen pro řidiče, kteří nikam nespěchají a nedrtí tisíce kilometrů po dálnici. Zde bychom motor ohodnotili velmi jednoduše, neurazí, ale také nikoho neosilní.
Fotogalerie Škoda Octavia 1,2 TSI
Škoda Octavia 1,6 TDI CR (77kW)
Pro vyznavače nafty tu máme přeplňovaný agregát se systémem vstřikování paliva common rall 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Hned první kilometry ukázaly, že kroutící moment je znatelně menší, než u oblíbeného motoru 1,9 TDI. Opět zde platí pravidlo, motor trochu točit a správně řadit. Pokud se nebojíte sešlápnout pedál, odmění se motor velmi živým a dynamickým chodem. Nelichotivým faktorem je hlučnost motoru, ale na tu jsou milovníci nafty zvyklí.
Fotogalerie Škoda Octavia 1,6 TDI CR
Shrnutí
Nejstarší z motorů benzínový 1,6MPI je sice starší koncepce, ale žádného řidiče neurazí. Není to sice žádný ďábel, ale odpovídá ceně, za kterou se prodává Octavia Tour. Novější 1,2 TSI byl ze všech nejtišší, ale spíše se hodí pro nenáročného uživatele, který se chce klidnou jízdou dostat z bodu A do bodu B. Poslední z trojice naftový 1,6 TDI je asi nejekonomičtější, a proto ho také za SKODAHOME.cz doporučujeme.
Nyní již pro Vás zpracováváme další test, ve kterém opět představíme vůz Octavia, ale tentokrát v jiném levelu. Jedná se o dravý vůz Škoda Octavia Combi 2,0 TSI RS.