Ještě v zimním období jsme vyzkoušeli model offroadového vzhledu ŠKODA Superb Combi Scout 4×4 s motorem 2,0 TDI, který disponuje výkonem 140 kW.
Zmodernizovaný klasický ŠKODA Superb potkáváme na silnicích již nějaký ten rok. K méně početným se řadí jeho modelové varianty ŠKODA SUPERB SCOUT, který doplňuje model SUPERB SPORTLINE a výbavový stupeň L&K. My se dnes více podíváme na prvně jmenovaný v provedení Combi.
ŠKODA Superb Combi Scout 4×4
Příď současného modelu ŠKODA Superb se vyznačuje typickou maskou chladiče, která má dvojité lamely. Snížené přední světlomety zasahující až k masce chladiče, využívají již v základní verzi LED technologii pro potkávací, dálková, obrysová světla a pro světla denního svícení. Chromovaná lišta spojuje a rámuje mlhové LED světlomety umístěné v nasávacím otvoru předního nárazníku. Zadní full LED světla spojuje horizontální chromovaná lišta, mezi nimi přitahuje pozornost nápis ŠKODA. Ambientní osvětlení je nabízeno na přání. Jeho součástí je promítnutí nápisu ŠKODA na vozovku po otevření předních dveří. Současný model doplňuje devět druhů 17″, 18″ a 19″ kol z lehké slitiny, z nichž mají dvě aerodynamický design, a také nově v černé barvě Crystal a modré Race.
ŠKODA poprvé nabízí svůj vrcholný model ve verzi SCOUT, která je nabízena výhradně v karosářské verzi kombi. O offroadový vzhled se stejně jako u vozu OCTAVIA SCOUT starají standardně dodávaná 18″a na přání nabízená 19″ kola z lehké slitiny, paket pro špatné cesty se zvýšenou světlou výškou o 15 mm a pohon všech kol. Adaptivní podvozek (DCC) je nabízen na přání.
Ochranu karoserie a výrazný offroadový vzhled zajišťuje nově tvarovaný přední a zadní nárazník se spodním krytem v barvě hliníku. Další plastové díly zabraňují poškození podběhů, prahů a spodních částí dveří. Díky zvětšenému nárazníku je vůz ŠKODA SUPERB SCOUT o 1 mm delší. Jeho délka činí 4 863 mm. Maska chladiče má stejně jako u verze SPORTLINE černé dvojité lamely. Rámeček je však chromovaný. Chromované jsou střešní nosič a lišty kolem bočních oken. Kryty zpětných zrcátek mají hliníkový design, na přání mohou být v barvě vozu. Na blatnících jsou speciální plakety s nápisem SCOUT.
Motor 2,0 TDI 140 kW
Musíme pochválit opět velmi dobré jízdní vlastnosti, které jsme mohli vyzkoušet jak na suchu, mokru, tak na zasněženém povrchu, kde byl znát podvozek 4×4. Trochu nám přišlo líto, že za vznětovými motory se v EU stahují mračna, protože jeho výkonu a spotřebě nebylo co vytknout. Jediné co nás trochu překvapilo byla delší odezva po sešlápnutí plynového pedálu a akcelerací.
Prostor v interiéru, zavazadlový prostor 660 l a po sklopení sedaček 1950 l patří k nejlepším hodnotám ve své třídě. Závěrem snad ještě připomeneme, že exkluzivně jen pro model ŠKODA SUPERB SCOUT se nabízí barva oranžová Tangerine.