Z každého úhlu pohledu nabízí ŠKODA Superb nevšední podívanou a nenechá Vás ani chvíli na pochybách, že se jedná o reprezentativní vůz. Jeho výrazný vzhled dokresluje množství originálních prvků jako maska chladiče, světlomety, či chromované doplňky, díky
ŠKODA Superb 3,6 FSI V6 4×4
Představovat podrobně největší model ŠKODA je nošením dříví do lesa, ale my jsme měli možnost vyzkoušet vlajkovou loď značky ŠKODA Superb Laurin & Klement 3,6 FSI V6 4×4. Již po nastartování a prvním přidáním plynu slyšíte hezký zvuk šestiválcového motoru o obsahu 3,6 litru a výkonu 191 kW.
Plnokrevný motor a pohon všech kol dávají vozu Superb jistotu v průjezdu, jak v rychlých zatáčkách, tak i v kombinaci krátkých, ostrých vlásenkách. Motorizace Superb 4×4 jsou dodávány výhradně se spojkou Haldex, která řídí připojení zadní nápravy v závislosti na jízdní situaci.
Nejvýkonnější model nejvyšší řady značky s okřídleným šípem ve znaku je osazen automatickou šestistupňovou převodovkou DSG.
Laurin & Klement
K nejvýkonnějšímu motoru patří i prestižní interiér Laurin & Klement hnědé barvy, kůží potaženými sedadly, a obložen černým dekorem Piano Lack (na snímku), nebo dekorem v imitaci dřeva. Čtyřramenný multifunkční volant, který umožňuje ovládání rádia a telefonu je proveden v hnědé kůži, stejně jako hlavice a manžeta řadicí páky a madlo ruční brzdy.
K významným prvkům patří i střešní okno se solárními články. Při vypnutém zapalování solární články zásobují energií ventilátor klimatizace, a tak Vám ŠKODA Superb může nabídnout svěží a příjemné klima v interiéru i po delším parkování na slunci. Ventilátor přitom dokáže snížit v parném létě teplotu uvnitř vozu až o 25 °C. V zimě naopak cirkulace vzduchu uvnitř vozu omezuje omrzání skel.
Design vozů Superb je nyní definován novým designovým jazykem ŠKODA, který svým jednoduchým, precizním a krystalickým pojetím přináší změny patrné hned na první pohled. Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS (Adaptive Frontlight System) představuje špičkovou techniku, která umožňuje automatické nastavení světlometů podle jízdní situace v závislosti na rychlosti vozu.
Oblíbené otevírání pátých dveří TwinDoor, které umožňuje buď otevření pouze spodní části pátých dveří, nebo vyklopením celých pátých dveří se vstupní otvor do zavazadlového prostoru zvětší téměř na dvojnásobek. Zadní část ještě umocňují i nově tvarované zadní svítilny s vysoce svítivými LED diodami a nechybí ani charakteristické C, jímž jsou vozy ŠKODA známé v celé Evropě.
SKODAHOME.cz testuje
Již v úvodu jsme pochválili motor 3,6 FSI V6, který již po nastartování a prvním přidání plynu potvrdil přísloví, které praví “Obsah ničím nenahradíš”.První kilometry jsme absolvovali v městské režimu, se kterým si výborně poradila automatická převodovka DSG. Následovala jízda po dálnici a protažení Superbu po úzkých a kroucených silnicích první a druhé třídy. Zvláště na nich se projevily dobré jízdní vlastnosti podvozku 4×4 se spojkou Haldex.
Velmi příjemným pocitem na nás působil i interiér ve tmavě hnědé kůži Laurin & Klement. Kladně hodnotíme i dobře ovladatelný Čtyřramenný multifunkční volant a navigační systém Columbus s 6,5″ dotykovým displejem. Samozřejmostí vyšší třídy je i bezklíčové nastartování.
Závěrem ještě nesmíme zapomenout na osmnáctipalcová kola Sirius v designu L&K, která jsou v nabídce buď ve stříbrném, nebo dvoubarevném provedení. Spotřebu nebudeme u tohoto vozu hodnotit, protože kdo chce šetřit, musí si vybrat jiný motor.